شناسهٔ خبر: 67241474 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

برگزاری نشست حقوق بشری درباره افغانستان در آستانه دوحه سوم

درحالیکه طالبان نسبت به تغییر در دستورکار و مدعوین نشست دوحه هشدار داده، شورای حقوق‌‌ بشر سازمان ملل امروز در نشستی وضعیت حقوق‌‌ بشر در افغانستان را بررسی می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، شورای حقوق‌‌ بشر سازمان ملل امروز (سه‌شنبه، 29 خرداد) در نشستی وضعیت حقوق‌‌ بشر در افغانستان را بررسی می‌کند.

در نشست امروز قرار است «ریچارد بنت» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل برای افغانستان، گزارش جدید خود را درباره وضعیت حقوق بشری در افغانستان ارائه کند.

بنت پیش از این گزارش خود را برای عموم منتشر کرده و در آن از کشورهای جهان خواسته تا از عادی‌سازی روابط با طالبان و مشروعیت‌بخشی به آن خودداری کنند.

این نشست درحالی برگزار می‌شود که نشست سوم دوحه درباره افغانستان قرار است 30 ژوئن و اول جولای (10 و 11 تیرماه) در دوحه برگزار شود و گفته می‌شود محور اصلی آن عادی‌سازی روابط طالبان با جهان است.

گفتنی است پیش از این طالبان اعلام کرده بود که در جریان آخرین جزئیات دستورکار نشست دوحه قرار دارد و بر اساس آن تصمیم به حضور در نشست گرفته است.

از سوی دیگر «فرحان حق» معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در یک نشست خبری اعلام کرد دستورکار نشست دوحه هنوز نهایی نشده و پس از نهایی شدن ترتیبات مقدماتی، مشارکت یا عدم مشارکت طالبان در آن روشن خواهد شد.

وزارت خارجه طالبان در واکنش به این اظهارات تصریح کرد: اگر تغییری در ترکیب و دستور کار جلسه ایجاد شود، مسلماً در تصمیم‌گیری ما تأثیر خواهد گذاشت و سپس با همه طرف‌ها در میان گذاشته خواهد شد.

انتهای پیام/.

نظر شما