شناسهٔ خبر: 67241441 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

لیگ بسکتبال به ایستگاه آخر رسید/جدال پایانی برای تعیین قهرما... -

اقتصاد ایران: بیست و پنجمین دوره لیگ برتر بسکتبال بعد از ۷ ماه و توقف‌های طولانی به خاطر مسابقات ملی و باشگاهی آسیا، بالاخره روز چهارشنبه با برگزاری آخرین دیدار فینال و رونمایی از قهرمان به پایان می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، شهرداری گرگان و طبیعت فینالیست های بیست و پنجمین دوره رقابت های بسکتبال لیگ برتر باشگاه های کشور هستند. دو تیمی که از حیث پیشینه حضور در این سطح از مسابقات، ترکیب بازیکنان و هزینه های صرف شده برای آنها تقریبا نقطه مقابل هم به حساب می آیند با این حال رقابت آنها برای تصاحب جام قهرمانی به حداکثر جدال ممکن رسید.

طبیعت در شرایطی وارد مرحله نهایی لیگ برتر بسکتبال شد که یکی دو از تیم تازه وارد در این فصل از مسابقات بود و با عملکردی که در مرحله مقدماتی (رفت و برگشت) داشت و حتی منجر به تغییر سرمربی تیم - رفتن البرز آب کناری و آمدن مهران شاهین طبع- هم شد، کمتر کسی تصویر فینالیست شدنش را داشت. با این حال این تیم بعد از گذر از مرحله مقدماتی موفق شد در حساس ترین دیدارهای مرحله نخست پلی آف نفت را از پیش رو بردارد و در ادامه هم با غلبه بر شاگردان مربی ای که دو سال با شهرداری گرگان قهرمان لیگ برتر شده بود، به فینال برسد.

طبیعت فینال را هم با غلبه بر مدافع عنوان قهرمانی آغاز کرد و رقابت با این تیم مدعی را طوری ادامه داد که کار به رقابت حداکثری و بازی پنجم کشیده شد. این در حالی است که شهرداری گرگان با هزینه های بسیار بالا و به عنوان پرمهره ترین تیم کار خود را به مدعی و مدافع عنوان قهرمانی در این فصل لیگ برتر آغاز کرد.

البته گرگانی ها همزمان با لیگ برتر درگیر رقابت های باشگاهی غرب آسیا هم بودند با این حال با حضور نفراتی همچون ارسلان کاظمی، سینا واحدی، سالار منجی و نوید رضایی فر خیلی خوب حضور در دو رویداد را مدیریت کردند و علاوه بر صعود به لیگ قهرمانان آسیا موفق شدند در لیگ داخلی هم برای چهارمین سال متوالی فینالیست شوند.

لیگ بسکتبال به ایستگاه آخر رسید/جدال پایانی برای تعیین قهرمان

بدین ترتیب شهرداری گرگان که «چری ویلچری» و «آستون دایمون» را هم به عنوان دو بازیکن خارجی موثر در اختیار دارد با وجود واگذاری نتیجه دو بازی از مجموع چهار دیدار اول فینال، به دنبال پوکر قهرمانی در لیگ برتر بسکتبال است تا اینگونه نتیجه هزینه های هنگفتی که برای این فصل داشته را بگیرد. گرگانی ها طی سه فصل گذشته، یک بار با مهران شاهین طبع و دو بار هم با مهران حاتمی قهرمان لیگ شدند و حالا مصطفی هاشمی مسئول ادامه این راه است آنهم مقابل تیمی که هدایتش با مربی همیشه رقیب او است.

مهران شاهین طبع که وقتی سه هفته به پایان دیدارهای مقدماتی باقی مانده بود، به عنوان سرمربی طبیعت وارد لیگ برتر شد، در ادوار مختلف این رقابت ها ۸ بار با تیم های مختلف قهرمان شده است. تقابل او مصطفی هاشمی در فینال لیگ برتر، بعد از ۱۰ سال اتفاق افتاد. اگر این تقابل با قهرمانی گرگانی ها به پایان برسد، دو مربی از حیث قهرمانی در لیگ برتر با هم برابر می شوند در غیر این صورت شاهین طبع یک گام دیگر پیش می افتد انهم با شگفتی به عنوان سرمربی تیمی که در نخستین سال حضورش در لیگ برتر، مدافع سه دوره متوالی مسابقات را شکست داده و قهرمان شده است.

البته مهران شاهین طبع در حالی شاگردانش را آماده تقابل آخر با شهرداری گرگان کرده که آنها دو هفته از کوران مسابقه دور بودند و فقط تمرین داشته اند در حالیکه حریف شان طی این مدت هم درگیر مسابقات لیگ قهرمانان آسیا بود که صاحب عنوان چهارمی آن شد.

در هر صورت با برگزاری دیدار پنجم فینال لیگ برتر بسکتبال، بیست و پنجمین دوره این رقابت ها بعد از کش و قوس ۷ ماهه به پایان می رسد. این فصل از مسابقات ۸ آبان آغاز شد اما حضور تیم ملی در پنجره نخست انتخابی کاپ آسیا و بعد از آن حضور تیم شهرداری گرگان در رقابت های غرب آسیا و لیگ قهرمانان آسیا باعث توقف های چندباره در پیگیری دیدارها و طولانی شدن مسابقات شد.

لیگ بسکتبال به ایستگاه آخر رسید/جدال پایانی برای تعیین قهرمان

عملکرد دو تیم شهرداری گرگان و طبیعت در چهار دیدار نخست فینال به این شرح است:

* شهرداری گرگان ۷۶ - ۷۹ طبیعت (۲۸ اردیبهشت)
* شهرداری گرگان ۱۰۵ - ۸۲ طبیعت (۳۰ اردیبهشت)
* طبیعت ۹۵ - ۹۹ شهرداری گرگان (۱۶ خرداد)
* طبیعت ۸۶ - ۸۲ شهرداری گرگان (۱۸ خرداد)

دیدار پنجم تیم های شهرداری گرگان و طبیعت صد و هفتادمین دیدار این فصل از مسابقات است که با مشخص شدن نتیجه آن، پرونده مسابقات بسته می شود.

قرار است این دیدار در گرگان برگزار شود و بلافاصله بعد از آن مراسم اهدای جام و معرفی برترین های این فصل از سوی سازمان لیگ اجرا شود. همچنین مقرر شده این بازی و مراسم بعد از آن، در حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش برگزار شود.

نظر شما