شناسهٔ خبر: 67241196 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

چانگان دیپال G318، یک کراس اوور آفرودی که فقط 1 میلیارد و 400 میلیون تومان قیمت دارد

صاحب‌خبر -

گروه خودروسازی چانگان از خودرو شاسی بلند هیبریدی و آفرودی دیپال G318 با امکانات  جذاب و قیمت ۲۴ هزار دلار رونمایی کرد.

برند دیپال (Deepal)، یک شرکت تولیدکننده خودروهای برقی و هیبریدی، متعلق به چانگان (Changan) است که در سال ۲۰۱۸ و با هدف توسعه بخش انرژی‌های نو در ساخت خودرو تاسیس شده است. این برند نوپا تا به امروز تنها ۴ خودرو را معرفی کرده که یکی از این محصولات، چانگان دیپال G318 نام دارد. این خودرو هیبریدی با ادغام تکنولوژی، امکانات، پیشرانه قدرتمند و قیمت مقرون به‌صرفه، به گزینه‌ای جذاب برای خرید یک کراس اوور آفرودی تبدیل شده است. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با معرفی این محصول جدید همراه ما باشید.

چانگان دیپال G318؛ خوش قیمت و پر آپشن

چانگان دیپال G318 چانگان دیپال G318

برند دیپال قصد دارد تا جی ۳۱۸ را در شش نسخه و با دو پیشرانه متفاوت به‌صورت تک یا دو دیفرانسیل به بازار عرضه کند. همچنین نسخه تک دیفرانسیل این خودرو تا اواخر سال جاری میلادی عرضه نخواهد شد و فعلا پیش فروش نسخه دو دیفرانسیل «Free Crossing» آغاز شده و تا نیمه اول سال ۲۰۲۵ به مشتریان عرضه خواهد شد. ابعاد چانگان دیپال در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب برابر با ۵۰۱۰، ۱۹۸۵ و ۱۸۹۵ میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن ۲۸۸۰ میلی‌متر است.

به‌گفته چینی‌ها، مقاومت پیچشی این خودرو به ۴۵ هزار نیوتون‌متر می‌رسد و زاویه حمله و فرار آفرودر چانگان نیز ۲۷ و ۳۱ درجه خواهد بود. لاستیک زاپاس این شاسی بلند در بیرون نصب شده تا حس و حال یک خودرو آفرودی را القا کند. همچنین نسخه چهار چرخ محرک G318 ظرفیت یدک‌کشی ۱۶۰۰ کیلوگرمی دارد.

مشخصات فنی Deepal G318

نمای جلو چانگان دیپال G318 نمای جلو چانگان دیپال G318

محصول جدید دیپال در بخش فنی از پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو با قدرت ۱۵۰ اسب بخار و یک یا دو موتور برقی بهره می‌برد. نسخه پایه تک دیفرانسیل علاوه بر پیشرانه بنزینی یاد شده از یک موتور برقی در محور عقب با قدرت ۱۴۸ اسب بخار و مجموع توان ترکیبی ۲۴۸ اسب بخار و گشتاور ۳۱۰ نیوتن‌متر بهره می‌برد. مصرف سوخت این نسخه ۶.۱ لیتر در هر صد کیلومتر و شتاب صفر تا صد آن ۸.۳ ثانیه اعلام شده است. ظرفیت باتری این خودرو در دو نسخه متفاوت ۱۹ و ۳۵ کیلووات ساعت و شعاع حرکتی آن در حالت برقی به ترتیب ۱۸۴ و ۱۹۰ کیلومتر بیان شده است.

نسخه دو دیفرانسیل نیز علاوه بر پیشرانه بنزینی 1.5 لیتری از یک موتور برقی در محور عقب با قدرت 176 اسب بخار، یک موتور برقی در محور جلو با قدرت 248 اسب بخار و مجموعا توان ترکیبی 424 اسب بخار و گشتاور 572 نیوتن‌متر بهره می‌برد. مصرف سوخت این نسخه 6.7 لیتر در صد کیلومتر و شتاب صفر تا صد آن 6.3 ثانیه اعلام شده است. ظرفیت باتری این نسخه از خودرو ۳۵ کیلووات‌ساعت و شعاع حرکتی آن در حالت برقی حداکثر ۱۸۴ کیلومتر بیان شده است.

حداکثر سرعت خودرو در همه نسخه‌ها به ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت محدود شده است و در عرض ۳۰ دقیقه می‌توان شارژ باتری را از ۳۰ به ۸۰ درصد رساند. چانگان، شعاع حرکتی مجموع G318 را نیز ۱۰۰۰ کیلومتر اعلام کرده است. دیپال برای این خودرو از آخرین تکنولوژی‌های حرکتی دارای ۱۶ حالت رانندگی، شامل ۵ حالت روزانه، ۵ حالت مربوط به نوع مسیر، ۳ حالت ویژه (چرخش تانک، پایین آمدن از سراشیبی، آفرود) و ۳ حالت مدیریت انرژی استفاده کرده است.

تجهیزات رفاهی و ایمنی کراس اوور آفرودی دیپال جی 318

نمای داشبورد چانگان دیپال G318 نمای داشبورد چانگان دیپال G318

از مجموع آپشن‌های این خودرو می‌توان به کلاستر تمام دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی و نمایشگر مرکزی ۱۴.۶ اینچی، فرمان دی‌کات، دستیار صوتی، شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند، سیستم صوتی حرفه‌ای، گرم‌کن و سردکن صندلی راننده و سرنشین به‌همراه ماساژور، سنسور کیفیت هوا (AQS)، سیستم کنترل کشش و کنترل پایداری، سنسور هشدار فشار باد تایرها (TPMS)، سیستم هشدار خروج از مسیر، سیستم فعال تشخیص علائم ترافیکی جاده، کروز کنترل تطبیقی ​​(SAC)، هشدار برخورد از جلو (FCW)، ترمز اضطراری خودکار (AEB)، تشخیص نقطه کور (BSD)، هشدار خروج از خط (LDW) و سیستم پایش حالت راننده (DMS) اشاره کرد.

یکی از ویژگی‌های جالب خودرو را می‌توان طراحی تخت صندلی با لمس یک دکمه دانست که باعث می‌شود صندلی‌های جلو به تخت خواب تبدیل شوند. همچنین با خواباندن صندلی‌های عقب، ظرفیت فضای بار از ۸۱۸ به ۱۷۴۷ لیتر می‌رسد. قیمت نسخه پایه چانگان دیپال G318 از حدود ۲۴ هزار دلار (معادل 1 میلیارد و 400 میلیون تومان) شروع شده و در نسخه فول به ۴۴ هزار دلار (معادل 2 میلیارد و 560 میلیون تومان) می‌رسد.

گفتنی است گروه خودروسازی سایپا در سال گذشته از سدان پرچمدار برقی این برند با عنوان دیپال SL03 EV-R برای بازار ایران رونمایی کرده بود و در آینده نزدیک این خودرو را به صورت وارداتی در کشور عرضه خواهد کرد.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
ام جی سایبراستر، جذاب ترین وارداتی چینی بازار ایران پلاک شد هیسپانو سویزا کارمن ساگررا معرفی شد؛ سوپرکار ۱۱۰۰ اسب بخاری از خودروساز از گور برگشته فیات گرانده پاندا به نمایش گذاشته شد؛ کپی‌کاری آشکار از هیوندای سانتافه ۲۰۲۴!

نظر شما