شناسهٔ خبر: 67241115 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دست‌کم ۲۶ نفر در سیل چین کشته و ناپدید شدند

تهران- ایرنا- در پی بارندگی شدید که منجر به جاری شدن سیل و رانش زمین در استان‌های جنوب چین شده است، تاکنون دست‌کم ۹ نفر جان خود را از دست داده‌ و ۱۷ نفر ناپدید شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از شبکه تلویزیونی چین، در پی بارش باران که منجر به سیل و رانش شهر میجو استان گوانگدونگ شد، دست‌کم پنج نفر تا روز دوشنبه کشته، ۱۳ نفر گرفتار و ۱۵ تن مفقود شدند.

این رسانه چینی افزود: رانش زمین در استان همجوار فوجیان چهار کشته برجا گذاشت و ۲ نفر در شهرستان لونگیان ووپینگ در جنوب غربی این استان ناپدید شدند.

به همین منظور، سه بالگرد و ۱۸ تیم استانی از متخصصان به مناطق حادثه دیده اعزام شده‌اند.

شبکه تلویزیونی چین همچنین اعلام کرد: بارش باران‌سیل آسا در ووپینگ زندگی بیش از ۴۷ هزار و ۸۰۰ نفر از ساکنان این منطقه را تحت تاثیر قرار داده و دست‌کم ۳۷۸ خانه مسکونی را ویران کرده است.

نشریه یانگ‌چنگ هم به نقل از مقام های ایستگاه پایش، هشدار داد: آب رودخانه هانجیانگ تا عصر روز گذشته (دوشنبه) در سطح هشدار بوده است.

این رسانه افزود: سطح آب این رودخانه به ۵۵.۳۲ متر (حدود ۱۸۱ فوت) رسیده که افزون بر پنج متر (۱۷ فوت) بالاتر از حد مجاز است.

بانگ چنگ ادامه داد: سطح آب رودخانه سنه گوانگدونگ نیز به ۴۸.۱ متری (۱۵۸ فوتی) یعنی ۶.۱ متری (۲۰ فوت) بالاتر از حد مجاز رسیده است.

بر اساس گزارش شبکه تلویزیونی چین، ۷.۳ کیلومتر (۴.۵۴ مایل) از جاده‌های این شهرستان آسیب دیده و ۸۸۰ هکتار از محصولات زراعی تحت تاثیر قرار گرفته است که زیان اقتصادی آن ۴۱۵ میلیون یوان (۵۷ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار آمریکا) برآورد شده است.

جنوب چین از ماه آوریل (فروردین و اردیبهشت)شاهد بارندگی های بی سابقه بوده است. سطح آب رودخانه بی، یکی از شاخه های رودخانه مروارید، از بالاترین سطح ۵۰ سال گذشته فراتر رفته است در حالی که بارندگی تجمعی در چندین منطقه رکوردی را برای این ماه ثبت کرده است.

برچسب‌ها:

نظر شما