شناسهٔ خبر: 67241081 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

با مدیریت جهادی مشکلات جامعه مرتفع می‌گردد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسن مجتبی (ع) در جمع جهادگران این ناحیه گفت: با مدیریت و تفکر جهادی مشکلات جامعه برطرف می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، سرهنگ پاسدار داوود محبی در همایش جهادگران و فرماندهان این ناحیه که با عنوان جوان پیشران در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد؛ ضمن بیان فلسفه روزهای ماه ذی الحجه گفت: آغاز دهه اول این ماه مصادف با سالروز پر برکت ترین ازدواج عالم یعنی ازدواج آقا امیرالمؤمنین (ع) و فاطمه زهرا (س) است که حاصلش تحقق حکومت خدا در عالم بود.

 

وی افزود: عید ولایت از دیگر اعیاد این ماه و هشداری است که اگر قدر نعمت ولایت را ندانیم ظهور به تاخیر خواهد افتاد؛ جریان مباهله نیز در دهه ی آخر این ماه پرفضیلت می باشد و میتوان گفت، تمام وقایع این ماه ما را به سوی اهل بیت علیهم السلام رجعت میدهد.

 

وی فلسفه اجتماع و اردوی تشکیلاتی جهادگران را توفیقی در جهت ایجاد شبکه ای منسجم دانست و عنوان کرد: هدف از ایجاد این تشکیلات تاثیر گذاری و تربیت افسران جهادی و آماده خدمت در میدان کار و تلاش است .

 

محبی هدف از این همایش تشکیلاتی را، ارتباط مدیران جهادی با معاونت‌های ناحیه و سازندگی سپاه دانست و افزود: دور هم جمع شدیم تا منویات امامین انقلاب را بازخوانی و رسالتی که بر گردن ماست را عملی کنیم.

 

وی فرمایشات حضرت امام خمینی (ره)، بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی در خصوص بسیج را یادآور شد و افزود: بسیج یادگار حضرت امام راحل است، حضرت آقا فرمودند: بسیج به امام خمینی (ره) الهام شد و یکی از اهداف آن تشکیل حلقه های مقاومت بسیج بود، که اینکار موجب گسترش انقلاب به همه جهان و رسیدن به هدف والای امام خمینی(ره)، یعنی پایه گذاری و تحقق حکومت الهی بواسطه انقلاب و قیام تشکیلاتی برای خدا بود.

 

فرمانده ناحیه امام حسن مجتبی (ع) شاخصه‌های بسیج را برشمرد و افزود: پیوند با ولایت از اولویت های بسیج است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی، و بیان اینکه اولین هدف ریاست جمهوری‌شان پیوند با ولایت بود اظهار داشت: هدف ایشان زنده و بیدار کردن ولایتمداری در عالم بود که با بررسی اقدامات ایشان در این سه سال به وضوح میتوان به تحقق آن پی برد.

 

محبی در ادامه ایمان و اخلاص و اخلاق، خدمت به همه و جهادی بودن را از دیگر شاخصه های بسیجی بودن دانست و ابراز داشت: در دولت شهید رئیسی، ایشان نشان داد که انقلابی و بدون وقفه است این ها همه از شاخصه های یک بسیجی است و همه این شاخصه‌ها در رئیس جمهور شهید ما، سید شهدای خدمت موج میزد.

شاید اگر مقام شهادت نصیب‌شان نمی‌شد، امکان بازگویی این ابعاد وجودی ایشان میسر نبود همانطور که آقا فرمودند: شهید سلیمانی بسیار قوی‌تر از خود سردار سلیمانی است، اکنون شهید رئیسی بسیار قوی‌تر از رئیس جمهور رئیسی است.

 

 فرمانده ناحیه امام حسن مجتبی (ع) در خصوص آخرین شاخصه که مدیر جهادی بودن است گفت: اگر مدیریت جهادی نباشد مشکلات مرتفع نمی‌گردد؛ امروز محور اصلی ما بحث های جهادی است، جوان پیشران است هر وقت فرمانده حوزه ما، فرمانده بسیج ما، هر وقت جهادی های ما وارد عرصه کار شدند و جهادی کار کردند، توانستند خیلی از مسائل و مشکلات را حل کنند، لذا امروز جمع شدیم تا با بازخوانی تفکر جهادی بر سازنده و موفق بودن کارهای جهادی تاکید کنیم.

 

وی امر به معروف و امر به حکومت اسلامی را طبق فرمایش مقام معظم رهبری از مهمترین مولفه ها دانست و افزود: حفظ حکومت اسلامی مهمترین خواسته ی امام زمان (عج) است و در شرایط کنونی حضور پر شور و حداکثری و انتخاب فردی همچون شهید جمهور پرکار، فعال، آگاه و آشنا با مبانی انقلاب که ادامه دهنده راه ایشان باشد، در راستای حفظ همین هدف است. 

 

انتهای خبر/تقی‌نژاد

نظر شما