شناسهٔ خبر: 67241010 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

کلهر: ایران گرفتار انسان تک بعدی است

معاون امور جوانان در اختتامیه اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه زندگی در یزد گفت: مسئله انسان یک بعدی، یک مسئله در جامعه جهانی است که در ایران بیشتر به آن گرفتار شده ایم. معاون امور جوانان در اختتامیه اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه زندگی در یزد گفت: مسئله انسان یک بعدی، یک مسئله در جامعه جهانی است که در ایران بیشتر به آن گرفتار شده ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه زندگی با محوریت ازدواج، خانواده، جوانی جمعیت و سبک زندگی ایرانی اسلامی با حضور سینا کلهر معاون امور جوانان و حجت الاسلام متقی فر مدیرکل برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان، مهران فاطمی استاندار یزد و حاجی حسینی مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد به میزبانی شهر میراث جهانی یزد با معرفی برگزیدگان هر بخش به کار خود پایان داد.

سینا کلهر معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در این آیین ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این جشنواره، اظهار کرد: یکی از مهمترین خلاء‌ها در حوزه جوانان مربوط به راه و روش و الگوسازی برای آنهاست و معتقدیم یکی از مهمترین ابزار‌هایی که می‌تواند به این موضوع جامع عمل بپوشاند، هنر است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: زندگی، خانواده و فرزندآوری از امور بدیهی است، متاسفانه امروز این امور از بداهت خارج شده و لازم است که در آن تامل و نسبت به آن بازاندیشی داشته باشیم.

کلهر با بیان اینکه زندگی را باید زندگی کرد، خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز با وجود مهم بودن کیفیت زندگی، به جایی رسیده ایم که در تمام ابعاد زندگی خود تامل بیش از اندازه داریم و این از ما انرژی گرفته و ما را در زندگی خسته می‌کند.

وی همچنین نگاه تک بعدی به زندگی را آسیب زا خواند و گفت: لذت گرایی صرف در زندگی تنها یک بخش از آن را در بر گرفته و ضمن بر هم زدن تناسب زندگی، سایر وجوه آن را مغفول می‌گذارد.

کلهر با بیان این که مسئله انسان یک بعدی، یک مسئله در جامعه جهانی است که در ایران بیشتر به آن گرفتار شده ایم، تصریح کرد: متاسفانه در مسئله کیفیت زندگی نیز با تمام آزمون و خطاهاپی که تاکنون داشته ایم، نسبت به میراث و الگوی گذشتگان خود بی وفایی کرده ایم، در نتیجه به جای اینکه مدرنیته شدن زندگی برای ما خوشنودی بیاورد، نارضایتی بیشتری حاصل شده است.

معاون جوانان وزیر ورزش و جوانان در پایان با اشاره به بصری شدن دنیا، گفت: متاسفانه امروز عاطفه بر عقل و برهان غلبه کرده است و همین باعث شده که سینما و تولید نمایش تاثیرگذاری روز افزونی در جوامع داشته باشد.

مهران فاطمی استاندار یزد نیز طی سخنانی، یزدی‌ها را مردمانی میهمان نواز خواند و اظهار کرد: به تمام هنرمندان کشورمان احترام قائلیم.

وی با بیان این که زندگی دارای تلخی و شیرینی هاست، اضافه کرد: تلخی‌های زندگی با تجربه کسب کردن و پرهیز از بروز مجدد آنها، به شیرینی تبدیل می‌شود.

زهیر حاجی حسینی مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد نیز در این مراسم با اشاره به فرایند شکل گیری این جشنواره، گفت: ۷۱۲ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال و در نهایت ۴۲ فیلم به بخش رقابت جشنواره راه یافت.

وی با بیان اینکه این جشنواره از ایده تا برگزاری تماما یزدی بود، افزود: این جشنواره تنها جشواره فیلم کشور است که به طور تخصصی به موضوع جوانی جمعیت پرداخته است.

حاجی حسینی همچنین ابراز امیدواری کرد که این جشنواره که مورد تایید دولت سیزدهم بوده است، در سال‌های آینده پرشکوه‌تر، موثرتر و با کمترین کاستی‌ها برگزار شود.

بنا بر اعلام هیات داوران جشنواره، در بخش داستانی، فیلم کوتاه مورچه حائز رتبه نخست شد. فیلم ژان دوم و هادی رحیمدل کارگردان یزدی با فیلم گپ سوم شد.

در این بخش از صحرا اسداللهی کارگردان فیلم اسپاسم و آرین اعتمادی کارگردان فیلم رویای نیمه جان با اهدای لوح، تقدیر شد.

عنوان نخست بخش مستند نصیب فرح زارع شد، الهام اقا لری کارگردان فیلم قهرمان، دوم و عیسی بابایی کارگردان فیلم یامان نیز سوم شد. در این بخش از سمیه کریمی برای فیلم برای من بمان نیز تقدیر شد.

در بخش یزد نوین نیز از تمام فیلمسازان با اهدای جایزه تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما