شناسهٔ خبر: 67240810 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

میزان خرابی خودروهای داخلی تقریبا ۳ برابر سایر کشورهاست

یک عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: آمارها نشان می‌دهد که میزان خرابی و ایرادات خودروهای داخلی در مقایسه با سایر کشورها سه برابر است که باید دنبال رفع نقاط ضعف در این حوزه باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی نحوه اجرای قانون ساماندهی بازار خودرو بیان کرد: ما در کمیسیون اصل ۹۰ تعاملات خوبی با وزیر صنعت، معدن و تجارت داشتیم. یکی از بحث‌هایی که در کمیسیون در خصوص خودرو صورت گرفت این بود که نارضایتی در آحاد مردم نسبت به صنعت خودروسازی بالاست. موضوع خرابی‌ها و ایراداتی که در خودروها وجود دارد در مقایسه با سایر کشورها تقریبا در کشور ما سه برابر است و این مساله نیازمند برنامه ریزی دقیق است تا بتوان نقاط ضعف را برطرف کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: ما باید بحث نظارت بر ساختار خودروسازی را بالا ببریم به نحوی که این نظارت منجر به تولید باکیفیت باشد. امروز شرکت‌های بازرسی که مسئول نظارت بر این حوزه هستند هزینه خود را از خودروسازان دریافت می‌کنند. بهتر است این حق نظارت از سوی شرکت‌های خودروسازی به سازمان استاندارد و یا وزارت صنعت، معدن و تجارت پرداخت و توسط شما به شرکت‌های نظارت پرداخت شود تا این شرکت‌های ناظر عامل شما باشند نه عامل خودروسازان.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنده از اقداماتی که وزارت شما در حوزه واردات خودروهای برقی داشتند تشکر می‌کنم اما ما در کشور درصد قابل توجهی خودروهای بنزینی داریم و اهتمام وزارت صنعت، معدن و تجارت در تولید و واردات خودروهای برقی نباید نظر سازمان را از خودروهای برقی دور کند بلکه باید به این بخش نیز توجه شود.

نظر شما