شناسهٔ خبر: 67240457 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

جانشین بسیج اساتید استان مرکزی در گفتگو با بسیج مطرح کرد

اساتید دانشگاه‌ فرماندهان جنگ نرم/ علم، پایه پیشرفت همه جانبه کشور

جانشین بسیج اساتید استان مرکزی گفت: اساتید بسیجی یک نقش انقلابی به عنوان فرمانده جنگ نرم بر عهده دارند که ضمن شناساندن شعائر و ارزش‌های دینی می‌توانند در جهت دهی به دانشجویان مؤثر باشند.

صاحب‌خبر -

محمدعلی آقامحمدی جانشین بسیج اساتید استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به نقش اساتید در امیدآفرینی، آگاهی بخشی و جهاد تبیین به ویژه در بین نسل جوان گفت: اولین و مهم‌ترین ویژگی جهاد تبیین این است که کار جهادی برای خدا باشد، دومین ویژگی خستگی ناپذیری و دیگری در میدان بودن و حضور در صحنه و اقدام به موقع است.

وی به نقش اساتید اشاره کرد و افزود: اساتید یک نقش دینی- براساس آیه 2 سوره جمعه- تزکیه و تهذیب را بر عهده دارند و یک نقش انقلابی به عنوان فرمانده جنگ نرم، که ضمن شناساندن شعائر و ارزش‌های دینی می‌توانند در جهت دهی به دانشجویان مؤثر باشند و مسیر صحیح را از نادرست به آنان نشان دهند؛ چنانچه پیامبران و سفیران الهی برای عامه مردم همین ماموریت را به نحو شایسته انجام دادند.

جانشین بسیج اساتید استان مرکزی، هدف از علم آموزی را پی بردن به عظمت خداوند متعال و پرده برداشتن از حقایق و یافتن ارتباط بین پدیده‌ها دانست و تصریح کرد: اگر جوان امروزی متوجه این مفاهیم باشد و بداند رسالتش در دانشگاه و جامعه چیست، می‌تواند نقش خود را به خوبی در جامعه ایفا کرده و جامعه را به سمت صلاح و مسیر درست هدایت کند و هدف خود را از خلقت به خوبی ایفا کنند.

آقامحمدی ادامه داد: امروزه کشور ما در آستانه یک تحول بزرگ در حوزه فناوری، نوآوری و پیشرفت‌های تمدنی است و اساتید دانشگاه با تاکید بر این زمینه‌ها می‌توانند بهترین راویان پیشرفت در عرصه‌ حفظ دستاوردهای انقلاب و پیشرفت‌های کسب شده توسط جوانان مؤمن و انقلابی باشند.

وی افزود: اساتید می‌توانند در هر عرصه‌ای با بهره‌گیری از دستاوردهای بی‌نظیری که در سایه انقلاب و رشادت جوانان به دست آمده، نقش فرماندهی خود را در مقابله با جنگ نرم، عملیات روانی و جنگ شناختی دشمن ایفا کنند و با روشنگری و تخصص خویش، آخرین فناوری و پیشرفت‌ها را در حوزه‌های مختلف تشریح و به شبهات ذهنی دانشجویان پاسخ معقول دهند و آنان را به این باور برسانند که معنویت در کنار علم و دانش، موجب دستیابی به قدرت است. 

وی خاطرنشان کرد: آموش عالی کشور موتور پیشرفت همه جانبه است؛ اقتدار و شکوفایی از مسیر آموزش عالی می‌گذرد و به این منظور اساتید باید پرچم‌دار تبیین گری باشند و در دنیای کنونی برای حرکت در این مسیر سلاح شان اندیشه، بیان و قلم است که همواره در تاریخ اثرگذار بوده و همچنان هم خنثی کننده توطئه دشمنان و بدخواهان است.

انتهای پیام/ع.م

نظر شما