شناسهٔ خبر: 67240385 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

مردم نسبت به صنعت خودرو در کشور ناراضی هستند/چرا وزارت صمت به نابسامانی صنعت خودرو در کشور رسیدگی نمی‌کند

نماینده مردم کبودرآهنگ و بهار در مجلس با بیان اینکه مردم نسبت به صنعت خودرو در کشور ناراضی هستند، گفت: چرا وزارت صمت به نابسامانی صنعت خودرو در کشور رسیدگی نمی‌کند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - فتح الله توسلی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۹ خردادماه) مجلس شورای اسلامی در مورد نحوه اجرای قانون ساماندهی خودرو و میزان تحقق احکام و الزامات قانونی آن، گفت: در زمان رأی اعتماد به وزیر صمت اعلام شد که خودرو پاشنه آشیل همه دولت‌ها است و وزیر صمت نکات بسیار مهمی را در زمان رأی اعتماد اعلام کردند که باید انجام می‌دادند، اما در مورد صنعت خودرو آنطور که بایسته است انجام نشد.

نماینده مردم کبودرآهنگ و بهار در مجلس دوازدهم ادامه داد: خودرو به جای اینکه یک صنعتی برای بحث عزت ملی و قدرت ملی باشد به شکلی باعث تحقیر مردم و کشور شده است، رفتار خودروسازان با مردم به هیچ عنوان توجیهی ندارد. چطور می‌شود که یک فردی برای خودرو ثبت نام کرده و بعد از سپری شدن ۶ ماه بگوییم که ما خودرو موردنظر را نداریم و جایگزین آن دو خودرو بی کیفیت به آن فرد می‌دهیم. این مورد با حقوق شهروندی منافات دارد.

وی افزود: در مرکز پژوهش‌ها آورده شد که صنعت خودرو از نظر مردم ما صنعت سالمی است، اما آنچه ما می‌بینیم مردم رضایتی نسبت به این وضعیت ندارند چرا که صنعت خودرو ما تکالیف قانونی خود را انجام نمی‌دهد همچنین در مورد بحث واردات خودرو‌های کارکرده نیز ظلم بزرگی شد که باید این مورد پیگیری شود.

توسلی بیان کرد: اقدام شایسته وزارت صمت در مورد خودرو برقی بسیار اقدام مناسبی است که باید پیگیری و ادامه پیدا کند بنابراین لازم است که به وضعیت نابسامان خودرو در کشور رسیدگی شود تا مردم را نسبت به این امر راضی نگه داریم.

انتهای پیام/

نظر شما