شناسهٔ خبر: 67240223 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

احتمال قطع برق در اکثر مناطق آمریکا

آمریکا از جمله کشور‌های مهم جهان است که با وجود توسعه قابل توجه در صنعت برق، همچنان با محدودیت‌های فراوانی در تأمین برق حداکثری برای مشترکان به ویژه در بخش خانگی رو به رو است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) از احتمال افزایش قبض برق خانگی شهروندان آمریکایی در فصل گرم سال جاری خبر داد و در همین باره نوشت، پیش‌بینی می‌شود بین ژوئن تا آگوست سال جاری متوسط قبض برق خانگی هر مشترک دست کم ۵ دلار افزایش یابد و به رقم ۱۷۳ دلار در ماه برسد.

بر اساس این گزارش دلیل اصلی این افزایش قیمت، افزایش سیستم‌های سرمایشی فعال در بخش خانگی است که سبب شده تا میزان مصرف برق در ایالت‌های مختلف آمریکا به شدت افزایش یابد.

مستند به اطلاعات ارائه شده در فصل گرم سال جاری میزان مصرف برق در برخی مناطق مانند ایالت‌های جنوبی و مناطق ساحلی به دلیل تشدید رطوبت هوا و نیاز به استفاده از کولر‌های گازی به مراتب افزایش پیدا می‌کند.

در همین حال پیش‌بینی می‌شود بالاترین میزان افزایش قیمت برق در سواحل اقیانوس آرام با جهش ۷ درصدی رو به رو شود، مناطقی که به دلیل گرمای شدید، خشکسالی و کاهش ظرفیت تولید برق آبی هزینه‌های عمده فروش برق در آنجا از سال ۲۰۲۲ میلادی افزایش یافته است.

مستند به گزارش EIA، قبض برق خانوار‌های اطراف اقیانوس آرام در تابستان امسال به طور متوسط ۱۱ دلار در هر ماه افزایش می‌یابد.

این گزارش اضافه می کند در صورت افزایش بیشتر دما در فصل گرم سال، همچنان احتمال اینکه خانواده‌ها هزینه‌های بیشتری نیز پرداخت کنند، وجود دارد.

مستند به اطلاعاتی که تارنمای «theverge.com» منتشر کرده است، استفاده از سیستم‌های سرمایشی در فصل گرم سال معمولاً در اکثر مناطق آمریکا رخ می‌دهد و حتی به دلیل افزایش ناگهانی تقاضا نسبت به مصرف در برخی مناطق باعث قطع برق می‌شود.

شرکت تضمین الکتریکی آمریکای شمالی در همین رابطه اعلام کرد، شهر می‌دوست، ایالت تگزاس و کالیفرنیا، منطقه نیوانگلند و ایالت‌های جنوب غربی آمریکا در فصل گرم سال جاری در معرض کمبود شدید برق قرار دارند.

این گزارش اضافه می‌کند، چالش‌های پیش آمده برای صنعت برق آمریکا تابعی از تغییرات اقلیمی، افزایش شدید دمای جهانی و محدودیت در تأمین و مصرف سوخت‌های فسیلی است و ضرورت دارد تا از طریق صرفه‌جویی در مصرف برق توسط مشترکان این مشکل مرتفع شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما