شناسهٔ خبر: 67239866 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

یک توصیه؛ به دستیاران یحیی گل‌محمدی مراجعه کنید!

خبر ورزشی

یحیی گل محمدی در سال‌های اخیر بدون شک یکی از مربیان موفق فوتبال باشگاهی بوده است، مربی‌ای که هم قهرمانی در لیگ برتر و هم قهرمانی در جام حذفی را تجربه کرده و در فوتبال باشگاهی آسیا هم تا مرز قهرمانی پیش رفت.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

بدون شک یکی از دلایل موفقیت یحیی گل محمدی در فوتبال باشگاهی در سال‌های اخیر انتخاب دستیار اول قوی برای خود بوده است. دستیارانی که بعد از پایان کار با یحیی گل محمدی در لیگ برتر سرمربی شده اند و مسیر جدایی را برای خود باز کرده اند.

از اولین دستیاران یحیی گل محمدی می‌توان از مجتبی حسینی نام برد. مربی که سال‌های سال در ذوب آهن و تراکتور دستیار یحیی گل محمدی بود. این مربی در فصلی که گذشت سرمربی تیم آلومینیوم اراک بود و پیش از حضور در آلومینیوم اراک هم به عنوان نفر اول در تیم‌هایی، چون ذوب آهن، نفت مسجد سلیمان، پیکان و ... کارنامه خوبی از خود بجا گذاشت. از دیگر دستیاران یحیی گل محمدی می‌توان از ساکت الهامی یاد کرد. مربی که بعد از جدایی از یحیی گل محمدی قهرمانی در جام حذفی را به همراه تیم‌های تراکتور و نساجی تجربه کرد و دو بار هم موجب بقای نساجی در بحرانی‌ترین شرایط شد. حمید مطهری هم در کنار یحیی گل محمدی کار کرده است. مربی که در لیگ برتر نفر اول نساجی شد و در فصلی که گذشت و در هفته‌های پایانی نتایج خوبی به همراه تیم تراکتور به عنوان نفر اول کادر فنی این تیم گرفت.

آخرین مربی که دستیار اول یحیی گل محمدی شد و عاقبت خوبی پیدا کرد، اوسمار بود. این مربی برزیلی به عنوان دستیار اول یحیی گل محمدی وارد تهران شد و بعد از جدایی این مربی از پرسپولیس به نفر اول کادر فنی این تیم تبدیل شد. اوسمار به همراه پرسپولیس قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کرد و حالا به دنبال حضور در یک تیم بهتر است.

این چند پاراف به ما نشان می‌دهد یحیی گل محمدی در بین همه مربیان حاضر در لیگ برتر بهترین دستیاران را در سال‌های اخیر برای خود انتخاب کرده و بدون شک یکی از دلایل موفقیت وی در فوتبال باشگاهی ایران و آسیا همین بوده است. دستیارانی که خوب تمرین می‌دهند و از همه مهمتر نشان دادند که توانمندی تبدیل شدن به نفر اول را دارند. اما خیلی از مربیان در لیگ برتر از ترس اینکه روزی جایگاه خود را به دستیارشان بدهند مربیانی برای خود به عنوان کمک بر می‌گزینند که کاریزماتیک نیستند.

سوال مهم و اساسی اینجاست اگر دستیار قوی‌تر از سرمربی نباشد و شخصیت نفر اول بودن را نداشته باشد، چگونه می‌خواهد در مواقع بحرانی به سرمربی کمک کند و مشاوره‌های درست به نفر اول تیم را بدهد؟ یحیی گل محمدی در همه سال‌های اخیر به درستی برای خود دستیارانی انتخاب کرد که هر یک برای خود صاحب ایده و نظر بودند و به خوبی نشان دادند در کنار یحیی گل محمدی برای خود نفر اول هستند و می‌توانند کمک کننده خوبی برای یحیی باشند.

حالا مهمترین مشخصه کاراکتر یحیی دیگر یحیی تایم نیست. او معرف بیشترین سرمربی در لیگ برتر بوده است و می‌تواند یک رکورد جاودانه از خود به جا بگذارد.

نظر شما