شناسهٔ خبر: 67239654 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

حسین طیبی در گفت‌وگو با قدس: برای جام جهانی به ایران برگشتم

حسین طیبی که فصل قبل در تیم اسپانیایی «پالما» حضور داشت و با این تیم قهرمان اروپا شد، در فصل جدید پیراهن تیم سیرجانی گهرزمین را بر تن خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، طیبی که پیش از این تبدیل به پرافتخارترین چهره ورزش ایران در سطح قاره اروپا و به ویژه چمپیونزلیگ شده بود، امسال موفق شد برای دومین بار متوالی همراه با پالما در چمپیونزلیگ دبل کند و پرافتخارترین ورزشکار ایرانی در سطح قاره اروپا لقب بگیرد.

او ۶ مدال و جام در چمپیونزلیگ بدست آورده است؛ دو قهرمانی رقابت‌ها، یک نایب قهرمانی و سه مقام سومی مسابقات. طیبی در سال‌های حضور در اروپا نیز چهاربار نامزد بهترین بازیکن جهان شده است. در سال ۲۰۱۹ در تیم منتخب قرار گرفت و در سال ۲۰۲۲ هم به تیم منتخب لیگ قهرمانان اروپا راه یافت و عنوان بهترین رأس مسابقات را هم از آن خود کرد.

طیبی که طی ۱۱ سال گذشته برای تیم‌های غیرت قزاقستان، بنفیکای پرتغال و مایورکای اسپانیا بازی کرد، دلیل این تصمیم خود را در گفت و گو با خبرنگار ما آمادگی بهتر برای حضور در جام جهانی اعلام کرد و افزود: «به لیگ ایران برگشتم تا بتوانم بهتر از قبل در تمرینات شرکت کنم. برای من قهرمانی در جام جهانی با پیراهن کشورم در اولویت است و به نظرم آمد که الان بهترین زمان برای تحقق این آرزو است».

طیبی در خصوص جدایی از پالما هم گفت:«با این تیم به بزرگ‌ترین افتخارات زندگی باشگاهی‌ام دست پیدا کردم و زمان جدایی‌ام رسیده بود. ضمن اینکه سال‌ها دوری از خانواده برای من کمی سخت شده بود. برای تمرینات تیم ملی هم گاهی با مخالفت‌هایی روبه‌رو می‌شدم که کارم را سخت‌تر می‌کرد. بنابراین این فصل را ترجیح دادم در لیگ برتر ایران بازی کنم».

نظر شما