شناسهٔ خبر: 67239587 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

دو شهر این استان هوای آلوده دارد/ بیماران قلبی ریوی مراقب باشند

اقتصادنیوز: آخرین داده‌های سامانه پایش کیفی هوای کشور نشان می‌دهد، هوای ۲ شهر خوزستان روز سه‌شنبه در وضعیت ناسالم و قرمز قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، براساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت هشت صبح امروز سه‌شنبه براساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا در شهر ماهشهر با شاخص ۱۵۲ و هندیجان ۱۵۱ میکروگرم بر مترمکعب در وضعیت ناسالم و قرمز قرار دارد.

بر اساس این گزارش وضعیت هوا در ایستگاه‌های استانداری خوزستان، حفاری، نیوساید، پادادشهر و اداره کل محیط زیست در اهواز به ترتیب با شاخص‌های ۱۲۷، ۱۲۳، ۱۳۹، ۱۳۱ و ۱۰۷ و شادگان ۱۰۵ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس گزارش شده است.

در این مدت هوای شهرهای امیدیه، اندیمشک، ایذه، بهبهان، پتروشیمی مسجدسلیمان، حمیدیه، خرمشهر، دزفول، رامشیر، شوش، شوشتر، شرکت نفت مسجدسلیمان و هویزه به علت نبود آلودگی، قابل قبول اعلام شده است.

خبر مرتبط
خوزستان در آتش/وقوع‌ دمای بالای ۵۰ درجه در خوزستان

اقتصادنیوز: مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به پیش‌بینی افزایش دما در بیشتر مناطق استان از روز دوشنبه گفت: پیوستگی روزهای با دمای ۵۰ درجه و بالاتر در بیش از شش روز، باعث خواهد شد که دمای حداقل در شب‌ها نیز بالا برود و باعث تجربه روزهای بسیار گرم در استان خوزستان شود.

هوای هیچ شهری در روز جاری سالم و پاک گزارش نشده است.

بر اساس این گزارش سال گذشته اهواز روز سالم و پاکی را نداشت.

وجود صنایع آلاینده در خوزستان از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، نیشکر و... موجب شده تا میزان آلایندگی در نقاط شهری و روستایی خوزستان بالا باشد که موجب بروز مشکلات بهداشتی و زیست محیطی برای ساکنان شده است.

خبر مرتبط
این شهرهای خوزستان در وضعیت قرمز هستند

اقتصادنیوز :مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان از قرار گرفتن هوای هفت شهر خوزستان در وضعیت «ناسالم» و «قرمز» خبر داد.

افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان در شرایطی که هوا " ناسالم" است، باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند و سایر افراد نیز باید این گونه فعالیت‌ها را کاهش دهند.

براساس طبقه‌بندی پنجگانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

استان خوزستان ۲۵ ایستگاه پایش کیفی هوا دارد.

 

نظر شما