شناسهٔ خبر: 67239547 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

اعلام خطر گنبدگرما در آمریکا

میلیون‌ها نفر با تشدید گنبدگرما در ایالات متحده آمریکا با دمای بی‌سابقه‌ای مواجه می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شهرهای غرب میانه و شمال شرق آمریکا برای موج گرما آماده می‌شوند و بعضی از آن‌ها حداکثر دمای (۱۰۵ درجه فارنهایت) ۴۰.۵ درجه سانتی‌گراد و بالاتر از حد طبیعی را تجربه می‌کنند.

روند گرمای شدید در ایالات متحده آغاز شده است و مرکز پیش‌بینی آب‌وهوای فدرال این کشور می‌گوید: «به‌طور بالقوه طولانی‌ترین تجربه گرمای دهه‌های اخیر در بعضی مناطق حس خواهد شد.» به گفته هواشناسان WeatherBELL Analytics، برای حدود ۲۶۵ میلیون نفر در ایالات متحده پیش‌بینی می‌شود که تا یکشنبه آینده شاخص‌های گرمایی حدود ۱۰۵ فارنهایت را تجربه کنند.

شهرهایی که بیشتر ممکن است تحت تأثیر موج گرما قرار بگیرند عبارتند از: شیکاگو، سنت لوئیس، ایندیاناپولیس، دیترویت، کلیولند، سینسیناتی، پیتسبورگ، فیلادلفیا، بوستون و شهر نیویورک. موج گرمای پیش‌بینی‌شده توسط یک گنبدگرما ایجاد می‌شود که هوای گرم‌کننده را زیر یک توده به دام می‌اندازد و مانع از حرکت دیگر سیستم‌های آب‌وهوایی ملایم‌تر می‌شود.

اعلام خطر گنبد گرما در آمریکا

شهر نیویورک یک طرح اضطراری را برای گرمای «بالای خطرناک» فعال کرد که شامل افتتاح مراکز خنک‌کننده برای آماده‌سازی شرایط بود.

اریک آدامز، شهردار نیویورک روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «می‌خواهیم واضح بگوییم که ماه ژوئن بسیار گرم است و نیویورکی‌ها نباید گرما را دست کم بگیرند. با توجه به تغییرات آب‌وهوایی که منجر به گرمای مکرر و شدید می‌شود، تابستان‌ها نسبت به گذشته متفاوت است و بنابراین باید منتظر هوای گرمی باشیم که در راه است.»

حتی در ایالت‌های هم‌مرز با اقیانوس اطلس همچون «مین» انتظار می‌رود که حداقل دماهای گرم در طول شب و بالاترین حد در روز مشابه دهه ۹۰ میلادی به ثبت برسد.

مرکز کنترل بیماری (CDC) و خدمات هواشناسی ملی آمریکا به‌تازگی یک سیستم شاخص «خطر گرما HeatRisk» مبتنی‌بر عدد رنگی را معرفی کرده است تا یک راهنمایی خطر برای تصمیم‌گیرندگان و جمعیت‌های حساس به گرما ارائه دهد؛ این شاخص میزان غیرعادی بودن گرما را در نظر می‌گیرد.

نظر شما