شناسهٔ خبر: 67239494 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

واشنگتن پست: دو نماینده دمکرات در کنگره آمریکا با فروش عمده تسلیحات به اسرائیل موافقت کردند

صاحب‌خبر -

شفقنا- دو نماینده کلیدی از حزب دمکرات در کنگره آمریکا با فروش تسلیحات مهم و عمده به اسرائیل موافقت کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ رویترز نوشت: واشنگتن پست به نقل از سه مقام ناشناس گزارش داد که دو دموکرات مهم در کنگره آمریکا با حمایت از فروش عمده تسلیحات به اسرائیل که شامل 50 جت جنگنده اف-15 به ارزش بیش از 18 میلیارد دلار است، موافقت کرده اند.

به گزارش پست، گرگوری میکس، نماینده و سناتور بن کاردین، تحت فشار شدید دولت بایدن قرارداد را امضا کردند. این دو با اعتراض خود ماه‌ها از امضای این قرارداد سر باز زده بودند.

اریک هریس، مدیر ارتباطات کمیته روابط خارجی سنا، گفت: «هر موضوع یا نگرانی «کاردین» از طریق رایزنی‌های مداوم ما با دولت (بایدن) مورد بررسی قرار گرفت و به همین دلیل است که او مناسب دانست که اجازه دهد این پرونده به پیش برود.»
«میکس» هم به واشنگتن پست گفت که او در تماس نزدیک با کاخ سفید بوده و از آنها خواسته است تا به اسرائیل در مورد تلاش‌های بشردوستانه و تلفات غیرنظامیان فشار بیاورند. به گزارش پست، او گفت که F-15 تا «سال‌ها بعد» تحویل داده نخواهد شد.

بایدن به دلیل حمایت بی دریغ از اسرائیل در مواجهه با حمله هشت ماهه این رژیم به غزه که منجر به کشته شدن بیش از 37000 فلسطینی و آواره شدن کل جمعیت 2.3 میلیونی شده است، از سوی اعضای حزب دموکرات خود تحت فشار فزاینده ای قرار گرفته است.

این خبر را در رویترز ببینید

نظر شما