شناسهٔ خبر: 67239410 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

آزار جنسی در مدارس غرب؛ از آمریکا تا سوئد

تعداد بالایی از دانش‌آموزان و کارکنان در مدارس کشور‌های غربی، می‌گویند که آزار و اذیت جنسی را تجربه و یا دیده‌اند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - موضوع آزار و اذیت جنسی در مدارس کشور‌های غربی به یکی از نگرانی‌ها در این جوامع تبدیل شده است. دلیل اصلی این نگرانی افزایش حوادث آزار و اذیت جنسی طی سال‌های گذشته بوده است.

این حوادث شامل خشونت و آزار و اذیت جنسی از سوی کارکنان مدرسه و حتی دانش‌آموزان است.

انگلیس نیز یکی از کشور‌هایی است که سال‌های گذشته شاهد افزایش این نوع حوادث در مدارس خود بوده است.

آزار و اذیت جنسی در مدارس انگلیس

براساس یک نظرسنجی از کارکنان زن، آزار جنسی هنوز در مدارس انگلیس معمول است. برخی از آن‌ها از اظهارنظر‌های جنسی نامناسب و آزار و اذیت فیزیکی از سوی دانش‌آموزان پسر و برخی از همکاران مرد شکایت داشتند.

از هر ۱۰ کارمند در دبیرستان‌های انگلیس که به این نظرسنجی پاسخ دادند، یک نفر گفته که مورد آزار جنسی قرار گرفته است. این در حالی است که یک چهارم گفتند که در ۵ سال گذشته شاهد آزار جنسی در محل کار خود بوده‌اند. در میان کارکنان مدارس در تمام مقاطع، ۷ درصد مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته بودند.

بیشتر مواقع آزار و اذیت از سوی دانش‌آموزان پسر به سمت همکلاسی‌های دختر خود هدایت می‌شود. 

سایر حوادث شامل رفتار نامناسب کارکنان مرد، از جمله معلمان، با همکاران زن بود. 

از هر ۵ کارمند ۲ نفر (۴۲ درصد) که شاهد حوادث آزار جنسی بودند گفتند که این حوادث را گزارش نکردند، زیرا احساس می‌کردند که این کار بی‌فایده است.

رسانه‌های انگلیسی می‌گویند که آزار و اذیت جنسی برای جوانان در مدرسه، فضای آنلاین و سایر فضا‌های بدون نظارت از جمله پارک‌ها و مهمانی‌های خانگی عادی شده است.

این نظرسنجی بین ۲۰ تا ۲۹ مارس (اول تا ۱۰ فروردین) به صورت آنلاین انجام شد. این نظرسنجی از کارکنان در مدارس ابتدایی انگلیس (۴۹ درصد)، مدارس متوسطه (۳۱ درصد)، مهدکودک‌ها (۹ درصد)، مدارس ویژه (۸ درصد)، مدارس سراسری (۲ درصد) و واحد‌های ارجاع دانش آموز (یک درصد) انجام شده است.

آزار و اذیت جنسی در مدارس آمریکا

تازه‌ترین گزارش وزارت آموزش و پرورش آمریکا داده‌هایی را در مورد آزار جنسی در مدارس این کشور در طول سال تحصیلی ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ ارائه می‌دهد.

نگارنده گزارش می‌نویسد: به یاد داشته باشید که در این دوره بسیاری از دانش‌آموزان تقریبا به‌طور مجازی درس می‌خواندند، بنابراین حضور در مدرسه و موارد آزار جنسی احتمالا بسیار کمتر از سال‌های قبل یا سال‌های پس از این دوره بوده است.

در سال تحصیلی ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱، ۲ هزار و ۷۰۰ مورد آزار جنسی در مدارس آمریکا، از جمله ۳۵۰ مورد تعرض جنسی یا اقدام به تجاوز جنسی ثبت شده است.

۱۴ هزار و ۹۰۰ دانش‌آموز گزارش کردند که براساس جنسیت خود مورد آزار و اذیت یا تعرض قرار گرفته‌اند و ۲۰ هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز به دلیل جنسیت خود با قلدری یا آزار و اذیت مواجه شدند. 

از دانش‌آموزانی که براساس جنسیت مورد آزار و اذیت یا آزار قرار گرفته‌اند، ۶۳ درصد دختر و ۳۷ درصد پسر بودند. 

آزار جنسی در مدارس سوئد

براساس یک پایان‌نامه روانشناسی در دانشگاه گوتنبرگ، ۶۰ درصد از کودکان در کلاس‌های دبیرستان سوئد در سال گذشته شاهد آزار جنسی بوده‌اند.

در همین حال، ۴۵ درصد از دانش‌آموزان ۱۰ ساله می‌گویند که خود قربانی آزار جنسی شده‌اند.

براساس این گزارش، ۱۷ درصد از پاسخ‌دهندگان یک نفر همسال خود را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده بودند. 

انتهای پیام/

نظر شما