شناسهٔ خبر: 67239379 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رایگان بودن ۹۰ درصد خدمات درمانی مردان نابارور در خراسان رضوی

ارائه خدمات درمانی مردان نابارور در خراسان رضوی تا ۹۰ درصد رایگان است.

صاحب‌خبر -

رایگان بودن ۹۰ درصد خدمات درمانی مردان نابارور در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر جوانی جمعیت، سلامت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۹۰ درصد هزینه‌های درمانی مردان ناباروردر مراکز زیر پوشش این دانشگاه  از طریق سازمان‌های بیمه گر حمایت خواهد شد به شرطی که متخصص مربوطه کد ناباروری را برای آنها ثبت کند. دکتر احمدیان افزود: درغربالگری اولیه خدمات مورد نیاز و آزمایش‌ها انجام و در صورت تایید ناباوری فرد به سطح دو درمانی ارجاع داده می‌شود

 وی گفت: در شهر مشهد علاوه بر خدمات سطح دو، در صورت نیاز به خدمات فوق تخصصی،  بیمار به سطح سه ارجاع داده می‌شود. مدیر جوانی جمعیت، سلامت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: اگر فرد در روند درمان نیازمند بیمه تکمیلی باشد، می‌تواند از طریق مرکز خدمات جامع سلامت طبق تفاهم نامه‌ای که دانشگاه با صنف تعاون بسیجیان انجام داده است، از این خدمات استفاده کنند.

دکتر احمدیان با اشاره به اینکه در حوزه ناباروری مردان برنامه‌های مختلفی پیش بینی شده است، گفت:  برنامه‌های مراقبتی مردان در ۱۸ سالگی و میانسالان از ۳۰ سالگی و افرادی که قصد ازدواج دارند عملیاتی می‌شود. وی افزود: در کلاس‌های آمادگی قبل از ازدواج نیز آموزش‌هایی به مردان ارائه می‌شود و در برنامه پیشنهادی مشارکت در طرح فرزند آوری براساس غربالگری نخست  ناباروری، بیماران شناسایی و برای پیگیری مراحل درمانی معرفی می‌شوند.

دکتر محمد احمدیان گفت:  برای خانم‌ها اصلاح سبک زندگی در قالب شیوه طب سنتی  برای پیشگیری از ناباروری و پیشگیری از سقط در مراکز جامع خدمات سلامت به بانوان ارائه می‌شود.

نظر شما