شناسهٔ خبر: 67238935 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

واکنش مامیاشویلی به حذف کشتی‌گیران نامدار روسیه از حضور در المپیک

رئیس فدراسیون کشتی روسیه اعلام کرد، هنوز چیزی برای اظهار نظر در مورد کشتی‌گیران حذف شده وجود ندارد و منتظر توضیح UWW هستیم.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - در ۱۵ ژوئن خبری در وب سایت کمیته بین‌المللی المپیک در مورد اولین ورزشکاران بی طرف پذیرفته شده در بازی‌های المپیک پاریس منتشر شد. از میان ۱۴ روس حاضر در این لیست، ۱۰ نفر نماینده کشتی هستند، اما توجه داشت که کشتی‌گیران روس ۱۶ جواز حضور در بازی‌های المپیک را به دست آورده‌اند و در این لیست، رهبران اصلی تیم حضور ندارند.

بر همین اساس میخائیل مامیاشویلی، رئیس فدراسیون کشتی روسیه تاکید کرد که هنوز چیزی برای اظهار نظر وجود ندارد و اصلاً مشخص نیست که این لیست با چه معیاری تشکیل شده است. ما منتظر شفاف‌سازی از سوی اتحادیه جهانی کشتی (UWW) هستیم.

زائور اوگویف، زائوربک سیداکوف، آرتور نایفونوف، سرگئی سمنوف و عبدالرشید سعدالله‌یف بر اساس اعلام کمیته بین‌المللی المپیک به دلیل حمایت از حمله نظامی روسیه علیه اوکراین نمی‌توانند در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ حاضر شوند.

ناچین مونگوش، شمیل ممدف، ارسلان باگایف، عبدالله کوربانوف به عنوان کشتی گیران آزادکار و آلان اوستایف وماگومد مرتاض‌علیف به عنوان کشتی گیران فرنگی کار روس می‌توانند در پاریس به میدان بروند.

کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) لیست مورد تایید خود را در خصوص ورزشکاران روسیه و بلاروس جهت حضور در بازی‌های المپیک پاریس اعلام کرد و برهمین اساس ۱۶ ورزشکار از روسیه و ۱۴ ورزشکار از بلاروس می‌توانند در المپیک شرکت کنند.

انتهای پیام/

نظر شما