شناسهٔ خبر: 67238800 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استقرار بازارچه‌های کالاهای اساسی «از عید تا عید» در کرمانشاه

معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری کرمانشاه از تنظیم بازار و استقرار بازارچه‌های کالاهای اساسی در مناطق هشت‌گانه در این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، شهاب‌الدین شفیعی صبح امروز _سه‌شنبه بیست‌ونهم خرداد_ در سومین جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان که با حضور اعضای ستاد در فرمانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: طبق سال‌های گذشته تأمین و عرضه کالاهای اساسی به‌ویژه به مناسبت عید قربان تا غدیر با ارزان‌ترین و مناسب‌ترین قیمت با استقرار بازارچه‌های موقت و دائمی در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه شهرداری نسبت به معرفی لیست بازارچه‌های توزیع کالاهای اساسی در سطح شهر و مناطق هشت‌گانه اقدام می‌کند، افزود: معرفی نماینده و مدیر بازارچه‌ها و مشخص بودن تعداد غرفه‌ها به ادارات مربوطه اعلام خواهد شد.

معاون فرماندار کرمانشاه با تاکید بر اهمیت فعالیت تولیدکنندگان با اولویت کارخانجات بومی و داخلی در این زمینه، ادامه داد: جهاد کشاورزی و اداره صمت نسبت به شناسایی و تأمین کالاهای اساسی توسط تولیدکنندگان، مباشران و توزیع‌کنندگان کالاهای عمده و اساسی تنظیم بازار و استقرار آن‌ها در بازارچه‌ها با توجه به تعامل با شهرداری اقدام کردند و اقدامات لازم را در دستور کار دادند.

شفیعی با اشاره به اینکه تبلیغات محیطی رسانه ملی الزامی و حائز اهمیت است، تاکید کرد: شهرداری باید با نصب بنر در سطح شهر و اطلاع‌رسانی در فضای مجازی نسبت به معرفی بازارچه‌ها مقدمات اولیه را فراهم کند، جهاد کشاورزی نیز باید پیگیری‌های لازم را با مراجع مربوطه در راستای تأمین و تخصیص (آزادسازی) اقلام اساسی از جمله برنج، شکر، مرغ و گوشت گرم و منجمد در اولین فرصت انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌های اجرایی و نظارتی یک مجموعه هستند، گفت: اتاق اصناف وظیفه بازرسی مستمر، نظارت بر قیمت‌ها و کنترل کمی و کیفی اجناس را در مدت زمان فعالیت بازارچه‌ها را بر عهده دارد و مساعدت سایر ارگان‌ها به‌ویژه پشتیبانی امور دام، سازمان جهاد کشاورزی و اداره غله و بازرگانی در مدیریت توزیع کالاها الزامی است.

نظر شما