شناسهٔ خبر: 67238769 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

احیای بیش از ۳۰۰ واحد تولیدی راکد در مازندران

استاندار مازندران گفت:در دولت سیزدهم افزون بر ۳۰۰ واحد تولیدی راکد استان، احیا شدو در ادامه این روند، از همه ظرفیت‌ها و امکانات موجود استفاده خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، یوسف نوری در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان، بر لزوم فراهم شدن زیرساخت‌های مورد نیاز به منظور جلب و جذب بیشتر، سرمایه گذاران بخش خصوصی در این استان تاکید و اظهار کرد: در سالی که توسط رهبری معظم انقلاب با عنوان سال "جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شده است، نسبت به احیای واحد‌های تولیدی و صنعتی نیمه فعال و یا راکد استان باید اهتمام بیشتری صورت گیرد.

وی، لازمه تحقق منویات رهبری در سال جهش تولید با مشارکت مردم را جلب و جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی و حمایت از واحد‌های تولیدی و صنعتی دانست و خاطرنشان کرد: با اتخاذ راهکار درست و اصولی، زمینه و عرصه لازم برای ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی در بخش‌های مختلف باید فراهم شود.

مقام عالی دولت در مازندران با اشاره به مشارکت و نقش مردم در تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار کرد: امور اقتصادی باید به مردم واگذار شود و دولت نیز می‌تواند به نقش تسهیل گری و نظارتی خود بپردازد و تجربه نشان داده هر زمان کار‌ها به مردم واگذار شد، شاهد موفقیت‌های زیادی بوده ایم.

نوری، در بخش دیگر سخنان خود بر لزوم تهیه و تدوین طرح توجیهی راهکار تغییر الگوی تولید در بخش کشاورزی و برداشت خاک تاکید و در ارتباط طرح جامع برداشت خاک نیز به فعالان معدنی و ادارات دولتی مربوطه مهلت یکماهه داد تا در این زمینه اقدام کنند.

استاندار مازندران با بیان اینکه اگر کسی سالهاست زمینی را تصاحب کرده، اما اقدامی انجام نداده، این موضوع باید از ابعاد مختلف بررسی شود، اظهار کرد: این قبیل اراضی متصرفی بلااستفاده که در کار تولید و سرمایه گذاری اختلال ایجاد کرده اند، باید نسبت به تهیه و تدوین طرح توجیهی راهکار تغییر الگوی تولید با مشارکت جهاد کشاورزی و دستگاه قضایی اقدام شود.

نظر شما