شناسهٔ خبر: 67238746 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

حال ناخوش فضاهای آموزشی در قشم

حوزه آموزش و پرورش و ایجاد فضاهای آموزشی استاندارد در شهرستان قشم همواره مورد توجه دولتمردان در سطح کشور و استان هرمزگان بوده، اما با این حال این حوزه مهم حال و روز خوشی در این شهرستان جنوبی ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، یکی از مهمترین عوامل در جهت بهبود تعلیم و تربیت دانش‌آموزان وجود مدارس و محیط‌های آموزشی استاندارد است، اهمیت این محیط‌های آموزشی استاندارد تا بدانجا است که برخی کارشناسان اجتماعی بر این باور هستند که نمی‌توان انتظار بهبود کیفیت آموزش را داشت، اما از فضای آموزشی استاندارد غافل شد.

متاسفانه با وجود اهمیت بسیار سرانه فضای آموزشی، حال و روز این بخش در شهرستان قشم خوب نیست و از متوسط سرانه کشوری عقب‌تر است.

البته ناگفته نماند که در طول دولت شهید رئیسی اقدامات بسیار خوب و سازنده‌ای در جهت تحول حوزه مدرسه‌سازی در استان هرمزگان و شهرستان قشم انجام شد، اما به دلیل عقب‌ماندگی‌های بسیار که از دولت‌های گذشته به یادگار مانده بود هنوز اوضاع این بخش با وجود همه تلاش‌ها در دولت سیزدهم به استاندارد کشوری نزدیک نشده است.

‌سرانه بخش آموزشی قشم عقب‌تر از سرانه کشوری

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با تایید عقب‌ماندگی‌های این شهرستان در سرانه فیزیکی حوزه آموزش، گفت: سرانه بخش آموزشی جزیره همچنان دو متر مربع از متوسط سرانه کشوری عقب‌تر است.

عادل پیغامی در مراسم کلنگ‌زنی سه باب مدرسه در روستای مسن بخش شهاب قشم که از مناطق کم‌برخوردار این شهرستان است، اظهار داشت: برای جبران عقب‌ماندگی‌های قشم در سرانه آموزشی نیازمند 20 هزار میلیارد ریال بودجه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اقداماتی که در چهار ماه گذشته برای تامین منابع یک هزار میلیارد تومان انجام شده است، نهضت مدرسه‌سازی در قشم را با جدیت ادامه خواهیم داد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: نهصت مدرسه‌سازی هرمزگان در دولت سیزدهم جان تازه‌ای گرفت و از حالت رکود، توقف و بی‌توجهی خارج شد.

قشم نیازمند 200 کلاس درس جدید است

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم نیز با اشاره به کمبود فضای آموزشی در این شهرستان گفت: برای رفع کمبودهای موجود نیازمند احداث 200 کلاس درس جدید هستیم.

حسین رنجبر گلشواری در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در قشم، اظهار داشت: به دلیل کمبود کلاس درس، در حال حاضر 10 درصد از مدارس این شهرستان به صورت دو شیفت فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم اقدامات و حمایت‌های خوبی از سوی وزارت آموزش و پرورش، اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان و استاندار جهت بهبود شرایط فضای آموزشی در قشم انجام شد، گفت: سال گذشته 90 کلاس درس تحویل آموزش و پرورش قشم شد.

مدیر آموزش و پرورش قشم شمار مدارس این شهرستان را 180 باب اعلام و تصریح کرد: به طور میانگین حدود 200 کلاس باید اضافه شود تا مدارس قشم از وضعیت دو شیفتی خارج شده و به سرانه کشوری نزدیک شوند.

رنجبرگلشواری میانگین سرانه فضای آموزشی در سطح کشور را 5.24 و سرانه این فضا در قشم را 3.2 مترمربع اعلام کرد و گفت: نمی‌توان برای حل مشکلات فضای آموزشی در قشم فقط به اعتبارات دولتی اکتفا کنیم و نیازمند آن هستیم که منطقه آزاد، خیران و بنگاه‌های اقتصادی فعال در سطح جزیره به وظایف اجتماعی خود عمل کرده و در بخش مدرسه‌سازی حضور فعال‌تری داشته باشند.

وی با دعوت از خیرین برای ساخت مدارس در سطح شهر قشم، خاطرنشان کرد: بیشترین خیرین علاقه‌مند به ساخت مدارس در سطح روستاها و مناطق کم‌برخوردار قشم هستند و معتقد بر این هستند که در سطح شهر قشم باید سازمان منطقه آزاد، بنگاه‌های اقتصادی و نهادهای دولتی وارد عمل شوند و این خیرین مناطق محروم را مورد حمایت قرار دهند.

انتهای پیام/7558/

نظر شما