شناسهٔ خبر: 67238493 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

آمریکا این گروه را در فهرست تروریستی قرار داد | تکرار یک ادعا درباره ایران

وزارت خارجه آمریکا بامداد سه‌شنبه اعلام کرد که جنبش «انصارالله الاوفیاء» عراق و دبیرکل آن «حیدر مظهر السعیدی» را در فهرست «تروریست‌های جهانی» قرار داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای در تارنمای این وزارتخانه گفت: انصارالله الاوفیاء یک گروه شبه‌نظامی عراقی بخشی از مقاومت اسلامی عراق است.

میلر با تکرار ادعاهای بی‌اساس و غیرمستند مدعی شد: مقاومت اسلامی عراق یک گروه فراگیر شامل گروه‌های شبه‌نظامی و تروریستی همسو با ایران است و کتائب حزب‌الله، جنبش النجباء و کتائب سیدالشهداء نیز که در فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا قرار گرفته‌اند، در آن حضور دارند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: مقاومت اسلامی عراق بارها به نیروهای ائتلاف جهانی برای شکست داعش در عراق و سوریه حمله کرده و مسئولیت ده‌ها حمله اخیر به پرسنل نظامی آمریکا در عراق و سوریه و از جمله حمله پهپادی ماه ژانویه را که موجب کشته شدن سه نظامی آمریکایی در برج ۲۲ در اردن شد، بر عهده گرفته است.

میلر در ادامه بیانیه خود گفت: علاوه بر این، انصارالله الاوفیاء علنا تهدید کرده که به حمله به منافع آمریکا در منطقه ادامه می‌دهد.



نظر شما