شناسهٔ خبر: 67238396 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پورسلمان: با آمدن فخری پازل سابر کامل شد/ امیدوارم المپیک خوش‌یُمنی برای شمشیربازی باشد

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: حضور پیمان فخری در کنار تیم ملی سابر ایران یک اتفاق خوب بود و امیدواریم تلاش‌های ما در المپیک مثمرثمر باشد.

صاحب‌خبر -

علیرضا پورسلمان روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به شرایط تیم ملی شمشیربازی ایران برای حضور در بازی‌های المپیک اظهار داشت: سال سختی را سپری کردیم چرا که هم اردوهای داخلی را داشتیم و هم باید برنامه‌های تمرینی خود را در خارج از کشور دنبال می‌کردیم و البته اعزام‌های متعدد بین‌المللی را نیز داشتیم.

وی ادامه داد: حضور در رویدادهای مختلف و اردوهای متعدد و سفرهایی که انجام شد فشار سخت و مضاعفی را روی ورزشکاران گذاشت که با غیرت و تلاشی‌ مضاعف، به خوبی این فشار را تحمل کردند. الان هم در حال آماده‌سازی تیم هستیم تا به المپیک برسیم و امیدوارم زحمات و تلاش‌های ملی‌پوشان در این دوره از بازی‌ها به ثمر بنشیند و آنها نتیجه این تلاش‌ها را ببینند.

رئیس فدراسیون شمشیربازی یادآور شد: هر آنچه باید برای موفقیت این تیم لحاظ می‌شد را انجام دادیم، قطعه آخر پازل کار ما استفاده از تمامی فرصت‌ها، استعدادها و ظرفیت‌های کشورمان بود که این توصیه در فرامین مقام معظم رهبری و سیاست‌گذاری وزارت ورزش و جوانان وجود داشته و بر همین اساس از پیمان فخری برای حضور در تیم ملی سابر ایران دعوت کردیم و او نیز با حضور در جمع سابریست‌ها، ما را در راه المپیک همراهی می‌کند.

پورسلمان: با آمدن فخری پازل سابر کامل شد/ امیدوارم المپیک خوش‌یُمنی برای شمشیربازی باشد

پورسلمان در خصوص چگونگی حضور فخری در تیم ملی، توضیح داد: بعد از بازی‌های آسیایی هانگژو با این مربی خوب و با دانش کشورمان صحبت کردم و قرار بر این بود در یک دوره زمانی معقول و قبل از المپیک، به تیم سابر ایران اضافه شود که این اتفاق هم رخ داد. او الان در کنار ملی‌پوشان حضور دارد و تمرینات را دنبال می‌کند. البته چالش‌هایی هم وجود دارد که باید رفع شود و امیدواریم در مدت زمان باقی مانده و تا آغاز بازی‌های المپیک، این موضوع هم حل شود. آماده همکاری با او هستیم اما باید دید این مربی خوب کشورمان بعد از المپیک چه برنامه‌ای دارد و این را باید به آن زمان موکول کرد اما ما همیشه از همکاری با او استقبال می‌کنیم.

وی تاکید کرد: ورزش حرفه‌ای و قهرمانی شرایط خاص خود را دارد و به طور حتم شرایط در المپیک،‌به مراتب سخت‌تر است. نفرات ما همه تلاش‌ خود را به کار بسته‌اند و باید امیدوار بود که روز،‌ روز ملی‌پوشان ما در المپیک باشد. در این مدت شاهد تلاش‌های سابریست‌های کشورمان بوده‌ایم و در بخش انفرادی و تیمی نتایج خوبی گرفته‌ایم. بدون شک کار در المپیک سخت است چراکه همه با تمام توان و برای کسب مدال به میدان می‌آیند اما سابر ایران هم به نتایج این دوره از بازی‌ها امیدوار است.

رئیس فدراسیون شمشیربازی تاکید کرد: اردوی تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر در تهران و تا زمان اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا که از ۳۱ خرداد تا ۷ تیر به میزبانی کویت برگزار می‌شود به صورت منظم برگزار خواهد شد و بعد از این رقابت‌ها، سابریست‌های ما به فرانسه می‌روند تا تمرینات خود را در این کشور دنبال کنند تا آماده حضور در بازی‌های المپیک پاریس شوند.

نظر شما