شناسهٔ خبر: 67238368 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

وضعیت قرمز هوا در ۲ شهر خوزستان

بر اساس اعلام سامانه‌ پایش کیفی هوای کشور، شهرهای ماهشهر و هندیجان در وضعیت قرمز و اهواز در وضعیت نارنجی آلودگی هوا قرار گرفته‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، وضعیت هوا امروز _‌سه‌شنبه بیست‌ونهم خرداد_ منتهی به ساعت ۸:۳۰ صبح بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، در ایستگاه‌های شهرهای ماهشهر و هندیجان به ترتیب با شاخص ۱۵۲ و ۱۵۱ میکروگرم بر متر مکعب در شرایط قرمز و آلوده برای عموم قرار گرفتند.

بر اساس اعلام این سامانه شاخص کیفیت هوا در ایستگاه‌های شهر اهواز شامل استانداری، حفاری، نیوساید، پادادشهر و اداره‌کل هواشناسی به ترتیب با شاخص ۱۲۷، ۱۲۳، ۱۳۹، ۱۳۱ و ۱۰۷ میکروگرم بر متر مکعب برای گروه‌های حساس آلوده اعلام شد.

بر اساس اعلام این سامانه هوای هیچ شهری در خوزستان پاک نیست. بر اساس طبقه‌بندی پنج‌گانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

نظر شما