شناسهٔ خبر: 67237921 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

امروز؛ رمی جمره و آغاز بازگشت حجاج به مکه

امروز 29 خردادماه مصادف با 12 ذی الحجه(به تاریخ عربستان) حجاج هر سه جمره را رمی کرده و راهی مکه مکرمه می‌شوند.

صاحب‌خبر -

امروز؛ رمی جمره و آغاز بازگشت حجاج به مکهبه گزارش ایکنا، بیش از 85 هزار زائر کشورمان که با بیتوته در عرفات، مشعر و منا و انجام قربانی و حلق اکنون حاجی شده‌اند، امروز سه‌شنبه 29 خردادماه مصادف با 12 ذی‌الحجه به وقت عربستان آخرین عمل باقی مانده در سرزمین منا یعنی رمی جمرات سه گانه را انجام می‌دهند و سپس برای انجام سایر اعمال خود راهی مکه مکرمه می‌شوند.

البته زائرانی که معذوریت حضور در منا را دارند با گرفتن نائب، از نیمه شب شرعی امروز منا را ترک و راهی مکه شده‌اند و مابقی حجاج نیز به ترتیب با انجام رمی راهی مکه خواهند شد.

فردا 13 ذی‌الحجه نیز مابقی حجاج منا را ترک و این سرزمین از حجاج خالی خواهد شد. حجاج ایرانی پس از ورود به مکه اعمال طواف، نماز، سعی بین صفا و مروه، طواف نساء، دو رکعت نماز طواف نساء را انجام دهند.

پس از انجام اعمال حج، در ادامه زائران مدینه بعد راهی مدینه منوره می‌شوند و زائران مدینه قبل به ترتیب راهی کشورمان می‌شوند. عملیات انتقال حجاج به کشورمان از روز ۱۵ ذی‌الحجه دوم تیرماه از دو فرودگاه مدینه و جده آغاز می‌شود.

یادآوری می‌شود، امسال قرار بود عملیات اعزام زائران با مشارکت دو شرکت هواپیمایی انجام شود که به دلیل عدم صدور مجوز برای شرکت دوم، همه زائران بیت‌الله الحرام با پروازهای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به عربستان انتقال یافتند و عملیات بازگشت حجاج نیز توسط هواپیمایی هما انجام می‌شود به همین دلیل روند ورود حجاج به کشورمان کمی با تأخیر صورت خواهد گرفت. 

امروز؛ رمی جمره و آغاز بازگشت حجاج به مکه

انتهای پیام

نظر شما