شناسهٔ خبر: 67237641 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کولبا: بهترین پاسخ به همکاری روسیه و کره شمالی، ارسال سلاح بیشتر به اوکراین است

تهران- ایرنا- دمیتری کولبا وزیر خارجه اوکراین مدعی شد که بهترین پاسخ به «علاقه برادرانه» و همکاری میان سران روسیه و کره شمالی آن است که جامعه بین‌المللی ارسال تسلیحات به اوکراین را افزایش دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، دمیتری کولبا وزیر خارجه اوکراین دوشنبه شب در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه در واکنش به سفر آتی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به کره شمالی اظهار کرد: بهترین راه برای پاسخ دادن به این همکاری ادامه تقویت ائتلاف دیپلماتیک برای رسیدن به صلح عادلانه و پایدار در اوکراین و ارائه سامانه‌های پاتریوت و مهمات بیشتر به کی‌یف است.

یوری اوشاکوف دستیار پوتین در امور سیاست خارجی دوشنبه اعلام کرد که رئیس جمهوری روسیه سه‌شنبه به کره شمالی سفر می‌کند و ضمن دیدار با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی پیمان «مشارکت راهبردی» با پیونگ یانگ امضا می‌کند.

اوشاکوف اظهار کرد که هیات بزرگی شامل وزرای خارجه، دفاع، بهداشت، حمل و نقل و فضا پوتین را در این سفر همراهی می‌کنند و احتمال می‌رود که رئیس جمهوری روسیه در کنفرانس خبری مشترکی با حضور کیم شرکت کند.

به دنبال سفر ماه سپتامبر رهبر کره شمالی به روسیه، کشورهای غربی و متحدان آنها نسبت به تقویت همکاری‌های نظامی مسکو و پیونگ‌یانگ ابراز نگرانی کردند.

واشنگتن و کی‌یف نیز ادعا کرده‌اند که روسیه در حمله به اوکراین از موشک‌های کره شمالی استفاده کرده است. کره‌جنوبی نیز مدعی شده که کره شمالی در ازای دریافت مواد غذایی و دیگر ملزومات از روسیه، به مسکو مهمات و تسلیحات می‌دهد.

مقام‌های کره جنوبی همچنین در ماه نوامبر مدعی شده بودند که ممکن است کره شمالی موشک‌های بالستیک کوتاه برد، خمپاره، موشک‌های ضدتانک و ضدهوایی به روسیه داده باشد.

نظر شما