شناسهٔ خبر: 67237583 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نحوه تصحیح برگه‌های امتحانات نهایی

شهره دانشیار

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه کلید سوالات امتحانات نهایی پس از اتمام آزمونها، ارائه و همه عوامل حکایت از سلامت کامل برگزاری امتحانات در حوزه‌های اجرا دارد گفت: برگه دانش‌آموزان فاقد سربرگ است، قابل شناسایی نبوده و به صورت الکترونیکی و بر اساس کلید پاسخ‌نامه توسط مصححین، تصحیح می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، علیرضا کریمیان با بیان اینکه امتحان نهایی یک طرح ملی در راستای تامین عدالت آموزشی در تاریخ آموزش و پرورش کشور است گفت: در هر حوزه امتحان نهایی، یک ناظر آزمون خارج از حوزه جهت نظارت حضور دارد. تعداد ناظران در شهر تهران ۳۱۸ نفر در پایه دهم، ۳۲۶ نفر در پایه یازدهم و ۳۶۴ نفر در پایه دوازدهم است که جمعاً ۱۰۰۸ ناظر بر فرایند برگزاری امتحانات نهایی نظارت دارند.

وی با بیان اینکه روزانه به غیر از نظارت‌های ستادی، ۲۰ گروه نظارتی مشتمل بر ۴۰ ناظر استانی از حوزه‌های امتحانی بازدید و در سامانه نظارت، ثبت می‌شود افزود: پس از برگزاری آزمون، پاسخ برگ دانش‌آموزان جمع آوری، در حوزه اجرا، اسکن و در سامانه سوال آپلود می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه برگه دانش‌آموزان به طور کاملا اتفاقی در حوزه‌های تصحیح سایر استان‌ها نیز بارگذاری، تصحیح و نهایتاً جمع آوری و نمرات آن در کارنامه دانش‌آموزان ثبت می‌شود ادامه داد: برگه دانش‌آموزان فاقد سربرگ است و قابل شناسایی نبوده و به صورت الکترونیکی و بر اساس کلید پاسخ‌نامه سوالات توسط مصححین، تصحیح می‌شود.

کریمیان با بیان اینکه کلید سوالات پس از اتمام آزمون، ارائه و از طرفی بررسی‌های میدانی و دوربین‌های مداربسته حوزه امتحان و گزارش حفاظت آزمون و سایر عوامل حکایت از سلامت کامل برگزاری امتحان در حوزه های اجرا دارد گفت: پاسخ برگ‌های آزمون‌های نهایی با نظارت رئیس حوزه‌های اجرا و حفاظت آزمون در مقابل دوربین‌های مداربسته در حوزه اجرا، اسکن و پس از برش الکترونیکی سربرگ در سامانه مربوطه آپلود می‌شود و به محض انجام فرایند توسط مرکز ارزشیابی، به صورت محرمانه به سایر استان‌ها و شهرها جهت تصحیح، تخصیص داده می‌شود.

وی با بیان اینکه ارسال فیزیکی سوال انجام نمی‌شود و سوالات نهایی به صورت فایل رمز شده در سامانه مربوطه حوزه اجرا، بارگذاری می‌شود افزود: امکان تولید پاسخ برگ اضافی و ارسال آن به بیرون از حوزه امتحانی بر اساس ضوابط فنی، قانونی و حفاظتی وجود ندارد و برگزاری امتحان کاملا امنیتی انجام می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما