شناسهٔ خبر: 67237086 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

آغاز برگزاری جلسات پخش و نقد فیلم کوتاه برای اولین بار در کهگیلویه

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه، عبدالکریم عبودی خبر از آغاز برگزاری جلسات پخش و نقد فیلم کوتاه برای اولین بار در کهگیلویه را داد و گفت: این برنامه‌ها و جلسات را سعی می‌کنیم با استفاده از ظرفیت‌های موجود در شهرستان برگزار نماییم و الحق و الانصاف ظرفیت‌های خوب و نیروهای توانمندی در این زمینه داریم.

وی افزود: هنر سینما، هنری است که می‌تواند به راحتی جامعه‌ای را از آسیب‌ها مصون دارد و پیشنهاد می‌کنم به فعالان این عرصه در خصوص آسیب‌های اجتماعی فعالیت بیشتری کنند و این کاهش آسیب‌های اجتماعی را به عنوان یکی از رسالت‌های مهم خود مدنظر داشته باشند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه ضمن تشکر از همه حضار گفت: انجمن فیلم و عکس یکی از فعال‌ترین انجمن‌های این شهرستان و حتی استان است و تشکر می‌کنم از سید اسماعیل رضوی زاده رئیس انجمن فیلم و عکس شهرستان کهگیلویه که دغدغه دارند و با وسواس و ریز بینی و تیز بینی برنامه‌ها را برگزار می‌کنند و تشکر از حمزه نام آور که در این برنامه همکاری خیلی خوبی داشت.

اسماعیل رضوی زاده رئیس انجمن فیلم و عکس گفت: سینما هنریست که می‌تواند اندیشه و تفکر ایجاد نماید و می‌تواند این اندیشه و تفکر را تغییر دهد؛ در واقع سینما ظرفی برای اندیشیدن نیست بلکه به ذات خود اندیشه و تفکر است.

وی افزود: فیلم کوتاه به عنوان یکی از رسانه‌های تاثیرگذار در جامعه امروزی است؛ امروزه با توجه به هجمه فضای مجازی و سرعت بالا، فیلم کوتاه که در کوتاه‌ترین زمان ممکن حرف بزرگ خود را بیان می‌کند، می‌تواند به شدت موثر باشد.

رضوی بیان داشت: یکی از اهداف ما با نمایش فیلم‌های فیلم سازان خود شهرستان، شناساندن فیلمساز به عموم مردم بود؛ همه می‌دانیم که فیلم های کوتاه سکوهای چندانی نسبت به فیلم بلند و سریال برای ارائه ندارند و هدف دیگر ما با نقد فیلم در کنار نمایش فیلم این است که با نقد اثر موجبات پیشرفت فیلمسازان و هنرمندان را فراهم آوریم، اگر اثری نقد شود چون نقد به ذات ارتقا را در درون خود دارد، باعث ارتقا هنرمند و آثار بعدی او خواهد شد.

رئیس انجمن فیلم عکس در پایان از همکاری‌ها، همراهی‌ها و همیاری‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس اداره عبدالکریم عبودی و همچنین همکاری حمزه نام آور صمیمانه تقدیر و تشکر کرد.

 

گفتنی است در این برنامه از دو تن از زحمتکشان که همکاری با انجمن فیلم و عکس کهگیلویه داشتند با اهدای الواح سپاس و هدایا از طرف انجمن فیلم و عکس از آنان تجلیل به عمل آمد.

 

مجری و منتقد برنامه حمزه نام آور

فیلم های پخش شده ی اولین جلسه:

فیلم کوتاه کهره و فیلم کوتاه ارسی ( نویسنده و کارگردان خلیل عمرانپور)

 

جلسات به صورت دو هفتگی پنجشنبه ها ساعت 18 تا 20 برگزار خواهد شد.

 


نظر شما