شناسهٔ خبر: 67236663 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

سارقان منزل، همسایه مالباخته‌ها را گروگان می‌گرفتند

سارقانی که خانه ها را خالی می کردند، شگرد جدیدی داشتند؛ آنها همسایه ها را گروگان می گرفتند تا نقشه های خود را عملی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «تابناک» به نقل از همشهری آنلاین، چند روز قبل مردی به اداره پلیس رفت و خبر از دستبرد خانه اش داد. بررسی ها نشان می‌داد که سارقان با تخریب در، وارد خانه وی که ساکن خیابانی در شمال غرب تهران بود، شده و گاوصندوق خانه وی را به سرقت بردند. داخل گاوصندوق، ۲۵۰۰ دلار، ۲۶۰۰ یورو، ده ها فقره سکه، طلا و جواهرات، اسناد و مدارک ملک و ماشین، دسته چک و مقداری درهم بود. نکته عجیب اما این بود که سارقان با تهدید یکی از همسایه های شاکی، نقشه سرقت خود را عملی کرده بودند. ماجرا از این قرار بود که این سه سارق که ماسک به صورت گذاشته بودند، یکی از همسایه ها را با چاقو تهدید کردند تا به آنها در حمل گاوصندوق کمک کند. این پایان ماجرا نبود چون سارقان، مرد همسایه را در صندوق عقب قرار دادند و سپس دست و پای وی را بسته و در بیابان های حوالی تهران رها می کردند.

تحقیقات زیر نظر قاضی مصطفی تقی زاده بازپرس شعبه پنجم دادسرای ویژه سرقت ادامه داشت و چند شکایت مشابه دیگر پیش روی تیم تحقیق قرار گرفت که نشان می داد سارقان به صورت سریالی، خانه ها را خالی می کنند. دزدان در اکثر سرقت هایشان، یکی از همسایه ها را تهدید می کردند تا با آنها همکاری کنند. سپس آنها را ربوده و با دست و پای بسته در حاشیه تهران رها می کردند.

در ادامه بررسی ها مشخص شد که سارقان با خودرو سرقتی راهی محل سرقت می شدند. با توجه به سرنخ های موجود، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارقان منازل ادامه دارد.

نظر شما