شناسهٔ خبر: 67236171 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

باید یک سپر حمایتی در حوزه تورم برای مردم داشته باشیم

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: یکی از وظایف رئیس جمهور، تحول در حوزه اقتصاد به ویژه در خانواده های محروم، کارگران، مددجویان کمیته حضرت امام و... است. رئیس‌جمهور باید حواسش به سفره مردم باشد.

صاحب‌خبر -
مناظره | قالیباف: باید یک سپر حمایتی در حوزه تورم برای مردم داشته باشیم
کد خبر: 663839
|
۱۴۰۳/۰۳/۲۸ ۲۳:۲۶:۲۹

قالیباف در بعدی سوم مناظره امشب انتخابات ریاست جمهوری گفت: بحث تورم از موضوعات حیاتی و جدی ماست و متاسفانه هم تورم بالایی داشتیم و هم از جهت زمانی طولانی. این به سفره‌های مردم به خصوص حقوق بگیران در سال‌های گذشته فشار جدی آورده است. موضوع باید در اولویت باشد.

وی ادامه داد: تورم ریشه در سه موضوع دارد. اول اصلاح نظام بانکی. بانک‌های خصوصی و یا حتی بانک‌های دولتی باعث خلق پول شدند. این را باید چاره اندیشی کنیم. نقدینگی ما الان ۸۲۰۰ همت است؛ کیفیت این نقدینگی درست در محل تولید نرفته است. این از اشکالات منجر به تورم است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مجلس یازدهم، این بود که قانون جدید بانک مرکزی را نوشتیم و اقتدار را به بانک مرکزی برگرداندیم تا بتواند این تخلفات و عدم کفایت سرمایه و کنترل نشدن بانک‌ها را توجه کند. در کنار آن برای آنکه بتوانیم سرمایه ‌گذاری را به تولید بیاوریم به آن توجه کردیم. ماده ۸ را یعنی تشکیل بانک توسعه را آوردیم، آن هم برای سال اول.

وی تاکید کرد: تا قبل از اینکه بتوانیم این برنامه را اجرا کنیم باید یک سپر حمایتی در حوزه تورم برای مردم داشته باشیم. مقام معظم رهبری بیش از ۱۰ سال است سال‌ها را همیشه با تاکید بر مسائل اقتصادی نام گذاری می‌کنند.

قالیباف در ادامه بیان کرد: بخش دوم اصلاح ساختار بودجه است؛ درآمد پایدار نداریم و متکی به نفت هستیم. به انضباط مالی هم باید توجه کرد.

وی اضافه کرد: معتقدم که مهم‌ترینش در کنار این‌ها این است که نیازمند یک مدیر قوی هستیم. ما امروز بخش عمده‌ای از مشکلاتمان ریشه در بی تدبیری و سیاستگذاری های اشتباه دارد. اگر سفره مردم دارد کوچک می شود از بی عرضگی و بی تدبیری در این بخش است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت خدمت و پیشرفت این سپر حمایتی را می گذارد که این حقوق به مردم نسبت به تورم داده شود. رشد اقتصادی هم باید به این موضوع اضافه شود.

وی افزود: یکی از اشکالات ما این است که درآمد پایدار نداریم، درآمد ما نفتی است که کم و زیاد می‌شود و باعث مشکلات می‌شود. متاسفانه این نفت‌آلودگی را در همه بخش ها داریم که یکی از تلاطم‌هاست و حتما باید برای آن چاره‌اندیشی کنیم.

 

نظر شما