شناسهٔ خبر: 67235339 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

قالیباف در مناظره انتخاباتی: خروجی واردات خودروهای دست دوم این شد که هم مردم ناراضی هستند، هم دولت

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: یکی از وظایف رئیس جمهور، تحول در حوزه اقتصاد به ویژه در خانواده های محروم، کارگران، مددجویان کمیته حضرت امام و... است. رئیس‌جمهور باید حواسش به سفره مردم باشد.

صاحب‌خبر -
قالیباف در مناظره انتخاباتی: خروجی واردات خودروهای دست دوم این شد که هم مردم ناراضی هستند، هم دولت
کد خبر: 663827
|
۱۴۰۳/۰۳/۲۸ ۲۲:۰۸:۵۱

قالیباف در بخش سوم از نخستین مناظره انتخاباتی گفت: من می‌خواهم به مردم عزیزمان عرض کنم که نکاتی که اینجا مطرح می‌شود، ما برای رشد ۸ درصدی به سرمایه‌گذاری و بهره‌وری نیاز داریم، بهره وری به ما این فرصت را می‌دهد که ظرفیت‌های موجود را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: بنده الان اشاره کردم، آقای پزشکیان نکته درستی را گفتند که ما می رویم خودرو دست دوم وارد کنیم اما برای همین هم دولت ارز ندارد، من عرض می‌کنم که ارز داریم همین الان در سال گذشته ما ۸ میلیارد دلار در حوزه خودرو ارز دادیم اما خروجی چه شد؟ خروجی خودرویی شد که هم مردم ناراضی هستند و هم دولت. درست کردن این مساله می شود بهره وری.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه ابراز داشت: نقدینگی که الان بیش از هزار میلیارد تومان است دیگر از کمان برنامه ریزی خارج شده است، در برنامه هفتم که تصویب شده در ماده ۸، دولت موظف شده در همین سال ۱۴۰۳ یکی از بانک‌های خصوصی را تبدیل به بانک تخصصی کند و منابع آنجا برای پروژه های زیرساختی برود.

وی ادامه داد: در ال پی جی آنچه در مدار خزانه اداره می شد ۲۷ همت بود این مساله در مجلس یازدهم پیگیری شد و امسال ال پی جی شد ۱۸۰ همت؛ این یکی از مصادیق جلوگیری از هدررفت منابع است. در یارانه‌ها، سه و نیم برابر الان داریم هدر می دهیم. یعنی هزار و دویست و شصت همت یعنی پنجاه درصد.

قالیباف تصریح کرد: اینکه گفته می‌شود تحریم اثر دارد بله اثر دارد، به همین خاطر بنده در صدر برنامه‌های خود گفتم که وزارت خارجه یک طرف و سایر دستگاه ها یک طرف؛ وزارت خارجه ما باید برود و برای رفع تحریم تلاش کند ما برای این مساله برنامه و طرح مشخص داریم که قدم به قدم می‌تواند نتیجه بخش باشد.

وی خاطرنشان کرد: ما در سال در حوزه بهره برداری ۱۰۴ میلیارد دلار فقط پرت داریم. این اعداد را دقیق می گویم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ابراز داشت: مردم بدانند انتخاب یک رئیس جمهور درست که بتواند این ظرفیت‌هایی که دارد از دست می رود را درست کند، مهم است. همین الان قراردادهای ما با چین و روسیه عملیاتی نشده است. از ظرفیت شانگهای و بریکس باید استفاده کرد.

 

نظر شما