شناسهٔ خبر: 67235829 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

تحریم را باید در داخل خنثی کرد

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید حاکمیت مردم سالاری دینی در عرصه اقتصاد را بپذیریم و با تکیه بر مردم و مشارکت ‌آنها کار را پیش ببریم و خلق و توزیع عادلانه ثروت در دستور کارمان باشد.

صاحب‌خبر -
مناظره | زاکانی: تحریم را باید در داخل خنثی کرد
کد خبر: 663830
|
۱۴۰۳/۰۳/۲۸ ۲۲:۲۶:۲۱

زاکانی در پاسخ به اظهارات سایر نامزدهای انتخابات گفت: امام رحمت الله حکم شرعی دارند که آنجا که مردم می‌توانند کار کنند دولت حرام است وارد شود. ما یادمان رفته است که به اصل خودمان بازگردیم دولت رقیب مردم است و در مقابل مردم است دولت باید، فکور، چالاک، تسهیل‌گر، ناظر و مکمل باشد همه این‌ها در کنار هم دولت مقتدر را ایجاد می ‌کند که در مقابل مردم نیست بلکه برای مردم خدمتگزاری می‌کند. نیازمند متناسب‌سازی دولت هستیم و باید اتفاق بیفتد.

وی در پاسخ به قالیباف گفت: نقدینگی دست ما نیست دست کسانی است که هر جا سود باشد نقدینگی ایجاد می‌کنند نقدینگی در ارز و طلا و می‌رود لذا در اینجا قانون‌گذاری درست نیست و فراتر از قانون‌گذاری بسترسازی است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به پزشکیان و پورمحمدی گفت: من دوباره تاکید می‌کنم ترکیه را مرور کنند الگوی ترکیه جلوی چشم ما است که خلاف صددرصد ظرات این‌ها دارد عمل می‌شود و مردم دارند بیچاره می‌شوند.

وی درباره مردمی کردن اقتصاد گفت: کسی که کار آفرین است و کار می‌کند هر دو عبادت می‌کنند. آحاد مردم و طبقات محروم باید مشارکت داشته باشند اما باید در جریان پول و کالا اشراف داشته باشیم. اصل ۴۳ به ما می‌گوید باید بستر کار را برای مردم فراهم کنیم فناوری ما می‌توانند برای ما کارکرد جدی داشته باشد تا عموم مردم مشارکت کنند.

زاکانی با اشاره به دوره مدیریت روحانی گفت: فاجعه‌ای که در دهه ۹۰ توسط دولت آقای روحانی اتفاق افتاد اما در دولت آقای رییسی رشد نقدینگی به ۲۳ درصد رسید و دولت آقای رییسی افتخار شد دوستان به اعداد و ارقام توجه کنند و همینطور روی هوا حرف می‌زنیم دولت‌ها در مقابل موضع مردم و با فساد اقتصادی و شرایط مختلف سفره مردم را تنگ‌تر می‌کنند ۱۳۰ هزار میلیارد تومان امکانات خودمان را در شهرداری تهران برگردانیم.

وی ادامه داد: تحریم را باید در داخل خنثی کرد و دیپلماسی باید اساس و بنیان آن را تغییر دهد ما تا جایی که تحریم را خنثی نکردیم به ما واکسن ندادند ما واکسن را ساختیم و به توانمندی رسیدیم باید به توانمندی داخلی تکیه کنیم و از فرصت‌ها استفاده کنیم. علم اقتصاد با سیاستمدار است نه کارشناس. تعجب می‌کنم این حرف‌ها را می‌زنید. همه کارشناس دارند اما سیاستمدار است که باید کار را چینش دهد.

 

نظر شما