شناسهٔ خبر: 67235657 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

کریس رونالدو به میدان می‌آید

نجات «ساوت‌گیت»  به دست «بلینگام»

روزنامه جوان

صربستان تیم قدرتمندی است و ما مجبور شدیم در این بازی کمی رنج بکشیم، فکر می‌کنم برای خط دفاعی ما این یک محک خوب بود. همچنین این تحت فشار بودن برای تمام تیم خوب بود

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: هواداران کریستیانو رونالدو منتظر گلزنی او در یورو ۲۰۲۴ هستند. در شرایطی که ایتالیا، اسپانیا، هلند و انگلیس از جمله مدعیان قهرمانی اولین پیروزی‌شان در جام ملت‌های اروپا را ثبت کردند، خیلی‌ها منتظرند پرتغال با ستاره محبوبش از سد تیم‌ملی چک بگذرد. در ادامه مسابقات یورو، هلند به سختی و با نتیجه ۲ بر یک لهستان را شکست داد تا مشخص شود شاگردان رونالد کومان مسیر سختی برای صعود در پیش دارند. اولین تساوی رقابت‌ها در بازی اسلوونی و دانمارک (یک- یک) به ثبت رسید. این نتیجه در شرایطی رقم خورد که تک‌گل وایکینگ‌ها را کریستین اریکسن به ثمر رساند، همان بازیکنی که در یورو ۲۰۲۰ دچار حمله قلبی شده بود. هافبک دانمارکی پس از این گل گفت: «این‌بار در یورو، داستان من خیلی متفاوت از دفعه قبل است. خوشبختانه از آن اتفاق، بازی‌های زیادی گذشته است. با اعتماد به نفس وارد زمین شدم و فقط خوشحال بودم که بازی می‌کنم. بازی در یورو همیشه خاص است. به این فکر می‌کردم که تا به حال در یورو گلزنی نکرده‌ام، اما فقط به فوتبال فکر می‌کردم.»
انگلیس نیز با تک‌گل جود بلینگام به سختی از سد صربستان گذشت. با اینکه انتقاد‌ها از سه‌شیر‌ها زیاد بوده، اما گرت ساوت‌گیت، سرمربی انگلیس از عملکرد بازیکنانش ابراز رضایت کرد: «صربستان تیم قدرتمندی است و ما مجبور شدیم در این بازی کمی رنج بکشیم، فکر می‌کنم برای خط دفاعی ما این یک محک خوب بود. همچنین این تحت فشار بودن برای تمام تیم خوب بود. واقعاً از بازی خیلی زیاد راضی بودم، به‌خصوص در نیمه اول. ما خیلی خوب از توپ استفاده کردیم. کسب پیروزی و شروعی که داشتیم واقعاً مهم است. بلینگام فیلمنامه‌های خودش را می‌نویسد. زمان‌بندی دویدن و ضربه زدن او به توپ روی صحنه گل فوق‌العاده بود. در لحظات مختلف، همه بازیکنان خط حمله ما خطرناک به نظر می‌رسیدند و کار خوبی برای تیم انجام دادند.» بلینگام، ستاره انگلیس نیز حرف‌های سرمربی را تأیید کرد: «بازی خوبی را به نمایش گذاشتیم. سبک خاص خود را داریم و به آن وفادار خواهیم بود. در رئال به چنین گل‌هایی عادت کرده‌ام. چنین گل‌هایی را تمرین می‌کنم و امیدوارم که بتوانم بهتر هم بشوم.»
امروز دیدار‌های گروه F آغاز می‌شود. تیم‌ملی ترکیه در ورزشگاه سیگنال ایندو‌پارک به مصاف گرجستان می‌رود و تیم‌ملی پرتغال با جمهوری چک مصاف می‌دهد. پرتغالی‌ها با وجود ستاره‌هایی، چون رونالدو علاوه بر اینکه شانس اول صعود از این گروه محسوب می‌شوند، از مدعیان کسب عنوان قهرمانی هم هستند، کاری که البته چندان آسان هم نیست.

نظر شما