شناسهٔ خبر: 67235647 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

سارقان گا و صندوق ر ا با صاحبخانه مي‌بردند

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: اعضای باند سارقان منزل که از ساختمان‌های مسکونی گاوصندوق سرقت می‌کردند، وقتی با یکی از ساکنان ساختمان روبه‌رو می‌شدند، او را مجبور می‌کردند در حمل وسایل سرقتی به آن‌ها کمک کند و در ادامه هم او را می‌ربودند تا ردپایی از خود به جای نگذارند. 
چند روز قبل مردی در تهران سراسیمه به اداره پلیس رفت و اعلام کرد سارقانی به خانه‌اش دستبرد زده و گاوصندوقش را که تمامی اموالش داخل آن بوده، سرقت کرده‌اند. 
وی در توضیح ماجرا گفت: «آپارتمان محل زندگی‌ام در یکی از خیابان‌های شمال‌غربی پایتخت است. ساعت ۱۸ عصر همراه خانواده‌ام به بازار رفتیم و چهار ساعت بعد وقتی به خانه‌مان برگشتیم، دیدیم قفل در آکاردئونی و در ورودی خانه‌مان تخریب شده‌است. همان لحظه فهمیدم سارقانی به خانه‌مان دستبرد زده‌اند. همه وسایل خانه بهم ریخته‌بود و من به سرعت به سراغ گاوصندوق خانه رفتم. سارقان گاوصندوق را همراه مقداری از وسایل کوچک قیمتی سرقت کرده‌بودند. پول‌های خارجی‌ام، سکه‌ها و طلاهایم، اسناد خودرو، خانه، زمین و کارت‌های بانکی‌ام را داخل گاوصندوقم نگهداری می‌کردم و سارقان با سرقت آن تمام دار و ندارم را با خودشان بردند.»

 آدم‌ربایی 
با شکایت مرد جوان، تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی برای بررسی حادثه و شناسایی سارقان وارد عمل شدند. 
مأموران در نخستین گام دوربین‌های مداربسته ساختمان را بررسی کردند و دریافتند سارقان چهار نفر هستند و خودرویی که آن‌ها با آن به محل آمده‌اند سواری پژو است، اما پلاک آن جعلی است. همچنین مشخص شد تمامی آن‌ها برای اینکه شناسایی نشوند و رد پایی از خودشان به جا نگذارند، ماسک‌های خاص و کلاه به صورت و سر دارند. مأموران در بررسی یکی از دوربین‌های مداربسته با صحنه عجیبی روبه‌رو شدند. دوربین‌ها نشان داد مرد جوانی از یکی از واحد‌های ساختمان مسکونی بیرون می‌آید و وقتی سارقان او را می‌بینند با چاقو او را تهدید و او را مجبور می‌کنند در حمل گاوصندوق سرقتی به آن‌ها کمک کند. مرد جوان همراه آن‌ها گاوصندوق را به بیرون می‌برد و در ادامه سارقان او را به زور داخل صندوق عقب می‌اندازند و دست و پایش را با طنابی می‌بندند و به سرعت از محل دور می‌شوند. سارقان علاوه بر سرقت دست به آدم‌ربایی هم زده‌بودند و مأموران برای بر ملا کردن راز آدم ربایی از ساکنان ساختمان تحقیق کردند که مشخص شد مرد ربوده‌شده از ساکنان ساختمان مسکونی است و وقتی سارقان با او روبه‌رو می‌شوند برای اینکه راز سرقتشان بر ملا نشود، او را می‌ربایند. 

 ۲ ساعت بعد 
در حالی که دو ساعت از حادثه گذشته‌بود و تحقیقات درباره این حادثه ادامه داشت به مأموران پلیس خبر رسید سارقان مرد ربوده‌شده را دست و پا بسته در بیابان‌های اطراف تهران رها کرده‌اند. مرد رها شده به مأموران گفت: «من سرکار بودم که همسرم با من تماس گرفت و گفت شب میهمان خانواده یکی از بستگان هستیم. قرار شد پس از پایان کارم من هم به میهمانی بروم، به همین دلیل شب وقتی کارم تمام شد به خانه برگشتم تا لباس هایم را عوض کنم و به میهمانی بروم، پس از اینکه لباس‌هایم را عوض کردم از خانه بیرون آمدم و در پله‌ها با سه مرد نقابدار روبه‌رو شدم. آن‌ها به طرف من حمله‌ور شدند و با چاقویی مرا تهدید کردند حرفی نزنم. سپس از من خواستند کمک کنم گاوصندوق همسایه را که سرقت کرده‌بودند به داخل خودرو‌ها آن‌ها منتقل کنیم و من هم از ترس کمک کردم، اما این پایان ماجرا نبود، چون آن‌ها دست و پای مرا بستند و به داخل صندوق عقب انداختند. هر چقدر التماس کردم فایده‌ای نداشت و آن‌ها در صندوق عقب خودرو را بستند و حرکت کردند. چند ساعت بعد آن‌ها مرا در بیابان‌های اطراف شهر دست و پا بسته رها کردند.»

 سرقت‌های مشابه 
همزمان با ادامه تحقیقات برای شناسایی سارقان، مأموران با چند شکایت دیگر هم روبه‌رو شدند که همگی حکایت از آن داشت سارقان در همه سرقت‌ها ماسک مخصوص و کلاه به سر دارند و در بیشتر سرقت‌ها هم وقتی یکی از همسایه‌ها با آن‌ها مواجه می‌شود، او را به زور می‌ربایند و چند ساعت بعد در اطراف تهران رها می‌کنند. 
تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارقان به دستور قاضی مصطفی تقی‌زاده، بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران از سوی مأموران ادامه دارد.

نظر شما