شناسهٔ خبر: 67235624 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

حمله مهاجم اتباع به مسجد جامع جوادیه تهران

روزنامه جوان

متهم سپس وارد مسجد می‌شود. آن زمان نماز صبح تمام شده بود و نمازگزاران مسجد را ترک کرده‌بودند، اما چند نفر باقی مانده را هدف قرار می‌دهد، از جمله حجت الاسلام معلمی امام جماعت مسجد که از ناحیه پا دچار جراحت‌هایی می‌شود که وی هم به مرکز درمانی منتقل می‌شود و چندین بخیه می‌خورد. او چند جراحت دیگر هم برداشته‌است که سطحی است

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: مرد افغان با حمله به نمازگزاران مسجد جامع محله جوادیه تهران چند نفر را مجروح کرد تا اینکه با شلیک پلیس بازداشت شد. 
علی چیتگری، یکی از فعالان رسانه‌ای محله جوادیه تهران به «جوان» می‌گوید: «مرد افغانی ۲۸ ساله همراه پدر و مادرش در کوچه‌ای پشت مسجد و در ساختمانی قدیمی زندگی می‌کند. مالک ساختمان هم افغانی است که با دور زدن قانون موفق به خرید ملک شده‌است. کمی بعد از ساعت ۳ صبح روز یک‌شنبه، مرد مهاجم در حالی که چاقو به دست داشت، از خانه خارج می‌شود و با عربده‌کشی فحاشی می‌کند و فریاد می‌زند من نماینده خدا هستم و برای کشتن شما مأمور شده‌ام و شعار‌هایی از جنس داعشی‌ها سر می‌دهد. همزمان عده‌ای از اهالی از منازل خود خارج می‌شوند که با ضربات چاقو اولین نفر را که مردی ۳۴ ساله است، هدف قرار می‌دهد که از چند ناحیه از جمله ناحیه ریه به شدت دچار جراحت و بعد به بیمارستان منتقل می‌شود و تحت عمل جراحی قرار می‌گیرد. متهم بعد از آن وارد یکی از ساختمان‌های مسکونی می‌شود و تلاش می‌کند وارد یکی از واحد‌های آپارتمانی شود و با قمه به در چوبی ضرباتی وارد می‌کند که خوشبختانه ناکام می‌ماند.»

 حمله به نمازگزاران
چیتگری درباره حمله متهم به نمازگزاران هم می‌گوید: «متهم سپس وارد مسجد می‌شود. آن زمان نماز صبح تمام شده بود و نمازگزاران مسجد را ترک کرده‌بودند، اما چند نفر باقی مانده را هدف قرار می‌دهد، از جمله حجت الاسلام معلمی امام جماعت مسجد که از ناحیه پا دچار جراحت‌هایی می‌شود که وی هم به مرکز درمانی منتقل می‌شود و چندین بخیه می‌خورد. او چند جراحت دیگر هم برداشته‌است که سطحی است. امام جماعت بعد از اقامه نماز در حال سوار شدن روی موتورسیکلت خود بود که متوجه می‌شود مرد افغانی چاقو به دست وارد حیاط مسجد می‌شود و خادم مسجد را تعقیب می‌کند که امام جماعت برای دفاع از خادم و نمازگزارانی که در حال ترک مسجد بودند، وارد می‌شود که متهم امام جماعت و یکی از نمازگزاران را زخمی می‌کند.»
وی درباره حضور پلیس هم می‌گوید همزمان با وقوع حادثه پلیس هم از ماجرا با‌خبر می‌شود و زمانی که مأموران در محل حاضر می‌شوند، متهم یکی از مأموران را می‌زند که جراحت وی جزئی است. بعد هم تیمی دیگر از راه می‌رسد که مأموران وی را با شلیک گلوله از ناحیه پا هدف قرار می‌دهند و او را بازداشت می‌کنند. 

 پدر یکی از مجروحان
حسنعلی‌زاده، پدر یکی از مجروحان حادثه به «جوان» می‌گوید: «پسرم حامد ۳۴ ساله، کارمند مترو است. ساعت ۳ بامداد اسنپ گرفته‌بود تا به محل کارش برود که ناگهان صدای فریاد از کوچه بلند می‌شود. همان لحظه همسرم از پسرم خواست قدری تأمل کند تا سر و صدا بخوابد که گفت با کسی کاری ندارد و به خاطر اینکه اسنپ منتظرش مانده از خانه بیرون می‌رود. هنوز سه دقیقه نگذشته‌بود که پسرم در حالی که غرق خون بود، وارد شد و گفت مرد افغانی او را در کوچه هدف قرار داده‌است. همان لحظه همسرم برای دفاع از پسرم وارد کوچه شد که مهاجم افغانی با قمه به سمت همسرم حمله کرد که او سراسیمه خودش را داخل خانه انداخت و در را بست. در خانه، از در‌های قدیمی شیشه‌ای است. او با قمه شیشه‌ها را شکست و دست انداخت و در را باز کرد تا وارد ساختمان شود که پدرش از راه رسید و او را با خودش برد. بعد با پلیس تماس گرفتیم و مأموران گشت از راه رسیدند. متهم وقتی خودروی پلیس را دید به سمت خودروی پلیس حمله و یکی از سربازان را زخمی کرد و در حالی که فریاد می‌زد از طرف خدا برای کشتن آمده به سمت مسجد حمله کرد که مأموران از محل دور شدند و بعد با نیروی کمکی برگشتند و متهم را بازداشت کردند. 

 وضعیت مجروح حادثه
پدر فرد مجروح درباره وضعیت پسرش هم می‌گوید: «پسرم از چهار ناحیه پهلو، بازو، شکم و ریه زخمی و دنده‌هایش شکسته شده‌است. بیمارستان هم می‌گوید که وضعیت ایجاد شده به ما ربطی ندارد و همه هزینه‌ها به دوش خودمان است و منتظر متخصصان هستیم تا پسرم تحت عمل جراحی قرار گیرد. چندبار به اتاق عمل منتقل شده‌است، اما به دلیل نبودن متخصص عمل انجام نشده‌است. او مدام داروی خواب آور دریافت می‌کند.» وی همچنین می‌گوید که روحانی مسجد، دو نفر از نمازگزاران، یک مأمور پلیس و یک افسر پلیس را هدف قرار داده‌است. 

 واکنش پلیس
پلیس تهران هم در واکنش به وقوع حادثه به «جوان» گفت که متهم به دلیل مصرف مواد روانگردان با همسایه‌ها درگیر شده و دست به ارتکاب حادثه زده‌است که همزمان با حضور پلیس در محل با شلیک گلوله زخمی و بازداشت شد.

نظر شما