شناسهٔ خبر: 67235457 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

کاخ سفید: اقدامات حوثی‌ها چیزی جز تروریسم نیست/ خواهان تشدید جنگ غزه یا گشودن جبهه جنگ دیگری در اسرائیل نیستیم

صاحب‌خبر -

شفقنا- کاخ سفید ضمن ادعای این که اقدامات جنبش انصارالله یمن چیزی جز تروریسم نمی باشد، تاکید کرد که خواهان تشدید جنگ در نوار غزه یا گشودن جبهه جنگ دیگری در سرزمین های اشغالی نیست.

به گزارش شفقنا، شبکه خبری «الجزیره» قطر شامگاه امروز (دوشنبه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که بنا بر ادعای کاخ سفید، اقدامات جنبش حوثی انصارالله یمن را نمی توان چیزی جز تروریسم توصیف کرد و کشتی های مورد هدف نیروهای مسلح وابسته به دولت تحت رهبری این جنبش نیز هیچ گونه ارتباطی با تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه ندارند.

کاخ سفید با بیان این که جنبش انصارالله یمن را به دلیل آن چه «اقدامات تروریستی خود» خوانده، مورد محاسبه و بازخواست قرار خواهد داد، تاکید کرد که امروز نیز دولت آمریکا تحریم هایی علیه افراد و نهادهای وابسته به این جنبش اعلام خواهد کرد.

در رابطه با اقدام «بنی گانتز» مبنی بر خروج از شورای جنگ و کابینه اضطراری تحت ریاست «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز، کاخ سفید عنوان کرد که این اقدام، گزینه های زیادی برای نتانیاهو باقی نمی گذارد.

کاخ سفید همچنین تاکید کرد که خواهان تشدید درگیری در نوار غزه یا گشودن جبهه دومی برای جنگ در سرزمین های اشغالی نیست و نسبت به این مسئله نگران می باشد.

کاخ سفید همچنین از ادامه تماس های آمریکا با قطر و مصر در راستای برقراری آتش بس و تبادل اسرای رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) خبر داد.

کاخ سفید با بیان این که چیز جدیدی در رابطه با توافق مربوط به نوار غزه وجود ندارد که اعلام کند، خاطر نشان ساخت که همچنان بر این باور است که گفت و گوهای در جریان در این باره سازنده و خوب است.

خبر اصلی را در الجزیره ببینید

نظر شما