شناسهٔ خبر: 67235388 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

خشم و یأس منافقین و براندازان از غرب

روزنامه جوان

مسیح علینژاد هم در مطلبی نوشت: «استرداد حمید نوری از سوئد به ایران یعنی همدستی دولت سوئد با جمهوری اسلامی در فراری دادن مجرمی که جنایت علیه بشریت مرتکب شده بود.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: روز شنبه که خبر آزادی حمید نوری آمد، ملتی در ایران همراه با خانواده حمید نوری شاد شدند و در فضای مجازی این شادی از مطالب و هشتک‌ها عیان بود. آن‌سو، اما کسانی عزادار شدند، تروریست‌های رجوی از یک سو و براندازان دیگر از سویی دیگر، نه فقط عزادار که دچار خشم و یأسی توأمان شدند. 
سال‌ها تلاش منافقین برای دستگیری و محاکمه یکی از مسئولان ایرانی برای اتهام تروریست‌های مجاهدین خلق، جلوی چشم‌شان بر باد رفته بود! پنج سال ذوق و خوشحالی داشتند که توانسته‌اند حمید نوری را به نمایندگی از کل نظام جمهوری اسلامی ایران دستگیر و محاکمه کنند و حکم حبس ابد برایش بگیرند، اما حالا حمید نوری در فرودگاه مهرآباد برایشان رجز می‌خواند که من در تهرانم، شما کجا هستید! مریم رجوی از اولین کسانی بود که واکنش نشان داد و نوشت: «زندانیان و شکنجه‌شدگان و دادخواهان و خانواده‌های شهیدان قتل‌عام و تمام مردم ایران، آزاد کردن دژخیم حمید نوری را قویاً محکوم می‌کنند. نه می‌بخشند و نه فراموش می‌کنند. باج دادن به آخوند‌های گروگان‌گیر و ضد بشر باعث می‌شود که آن‌ها بیش از پیش خاک سوئد را جولانگاه تاخت و تاز تروریستی خود قرار دهند.» او البته مجبور شد کامنت‌های توییترش را محدود کند، چه آنکه صرف نظر از تیم‌های سایبری منافقین، با موج لعن و نفرین مردم ایران مواجه بود!
مسیح علینژاد هم در مطلبی نوشت: «استرداد حمید نوری از سوئد به ایران یعنی همدستی دولت سوئد با جمهوری اسلامی در فراری دادن مجرمی که جنایت علیه بشریت مرتکب شده بود. یعنی خیانت به حقوق انسان‌ها و پشت کردن به تلاش خانواده‌های دادخواه دهه شصت برای پاسخگو کردن جنایتکاران. یعنی پشت کردن به دستگاه قضایی مستقل سوئد که بهترین حکم ممکن یعنی حبس ابد را برای این جنایتکار صادر کرده بود. استرداد حمید نوری به جمهوری اسلامی یعنی تقویت نظام خونخوار جمهوری اسلامی.» او دو زندانی مبادله شده با حمید نوری را که در ایران زندانی بودند، گروگان خواند و برای دولت‌های غربی تعیین تکلیف کرد که «باید به شهروندان خود تأکید کنند که هرگز تحت هیچ شرایطی به ایران سفر نکنند.» علینژاد که خشم و یأس از دولت سوئد از کلماتش هویدا بود تأکید هم داشت که «نهاد‌های حقوق بشری مستقل ایرانی و جهانی باید به این رسوایی پاسخ بسیار قاطع و سریع بدهند.» سیما ثابت، مجری سابق شبکه صهیونیستی اینترنشنال که به دلیل آنچه لکه‌دار شدن کرامتش نامید، از این شبکه استعفا کرد، بعد از آزادی حمید نوری در توییتر نوشت: «روز سیاه شرمساری برای دولت سوئد و کشور‌های غربی. روزی که در یک بده بستان سیاسی، وقیحانه بدیهی‌ترین اصول انسانی را زیر پا گذاشتند. دولت سوئد حمید نوری را آزاد کرد.» عصبانیت سیما ثابت به همین نوشته خلاصه نشد. او در توییتی دیگر نوشت: «وقتی وقاحت و بی‌شرفی خطوط سیاست خارجی را تعیین می‌کند به روایت تصویر:نخست‌وزیر سوئد با تأیید خبر آزادی حمیدنوری، آن را یک "تصمیم سخت" در راستای آزادی دو شهروند سوئدی دانست.» حامد اسماعیلیون هم که در این روز‌ها به خاطر محکوم شدن شرکت هواپیمایی اوکراین در دادگاه عالی کانادا، مورد حمله شدید براندازان قرار گرفته است، نوشت: «مبادله حمید نوری لکه‌ای ننگین در رفتار دولت سوئد است.» نخست‌وزیر سوئد، اما از اقدام خودش در تبادل حمید نوری دفاع کرد و گفت مخالفت‌ها را درک نمی‌کند. روشن است که اروپا و امریکایی صرفاً تا جایی که منافع‌شان به خطر نیفتد، با منافقین همکاری می‌کنند، چه آنکه اصل این همکاری هم برای حفظ منافع خودشان است و نه آنکه واقعاً منافقین را مظلوم و صاحب حقی بدانند، بلکه منافقین برای غرب ابزار اعمال سیاست‌های ضدایرانی هستند، آن هم تا جایی که منافع خود غرب به خطر نیفتد. حالا رجوی و علینژاد و همه دارودسته‌شان به خوبی دیدند که غرب وقتی پای منافعش در میان باشد، چگونه آن‌ها را، چون دستمالی مصرف شده دور می‌اندازد.

نظر شما