شناسهٔ خبر: 67234527 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

اخباری: می‌خواهم در اروپا مربیگری کنم

سعید اخباری بعد از اینکه چادرملو را از لیگ یک به لیگ برتر آورد، حالا به آرزوهای بزرگ‌تر و البته دست‌نیافتنی فکر می‌کند

صاحب‌خبر -

همشهری آنلاین _ امیرحسین اعظمی | چادرملوی اردکان در دومین فصل حضورش در لیگ دسته‌اول توانست به لیگ برتر راه پیدا کند. هدایت این تیم بر عهده سعید اخباری بود؛ مربی‌ای که حالا هدف‌های بزرگ‌تری در ذهن دارد و دوست دارد یک روز در اروپا مربیگری کند؛ خواسته‌ای که نشدنی به‌نظر می‌رسد ولی اخباری می‌گوید به آن می‌رسد. این مربی درخصوص نخستین موفقیت بزرگش در دوران مربیگری با همشهری صحبت کرده است.

• در یک لیگ سخت و فرسایشی به لیگ برتر راه پیدا کردید. حتما احساس خوبی دارید؟

برای من خیلی ارزش دارد که توانستم سهم کوچکی در خوشحالی مردم یزد داشته باشم. بعد از 19سال حالا یزد هم در لیگ برتر نماینده دارد و خوشحالم که در دومین سال تاسیس باشگاه توانستیم یک اتفاق مهم را رقم بزنیم. در مجموعه ما رفاقت و اتحاد وجود داشت و این را هم بگویم که 70درصد بازیکنان ما نفراتی بودند که از 6ماه تا یک‌سال‌ونیم از فوتبال دور بودند. حالا شرایط طوری شده است که آنها پیشنهادهای خوبی دارند.

• فصل گذشته در یک مقطع نتایج بدی گرفتید. در آن زمان تحلیل برخی این بود که شما استعفا نمی‌دهید تا از چادرملو اخراج شوید و غرامت بگیرید. آیا این نظر درست بود؟

نه، من قرارداد 2ساله امضا کرده بودم. وقتی تغییرات مدیریتی ایجاد شد و گروه جدید آمد، چون از یکدیگر شناخت نداشتیم، مشکلاتی پیش آمد؛ ولی به‌مرور شرایط تغییر کرد و روی ریل نتیجه‌گیری افتادیم و مسائل برطرف شد. من در فصل اول به مدیران باشگاه قول دادم که در سال دوم لیگ برتری می‌شویم. من به کارم ایمان داشتم و می‌دانستم به لیگ برتر صعود می‌کنیم.

• فصل بعد هم در چادرملو می‌مانید؟

من قرارداد دارم و سال گذشته که قهرمان نیم‌فصل شدیم، باشگاه قراردادم را تمدید کرد. همه می‌دانند لیگ دسته‌اول از لحاظ امکانات و سخت‌افزار مشکلات خاص خودش را دارد و این مسائل که خیلی مهم هم هستند باید حل شوند. ما از نظر زمین چمن، استادیوم و زمین تمرین مشکل داریم و ورزشگاه فعلی در ‌شأن مردم یزد و فوتبال این شهر نیست. من دوست دارم بمانم؛ ولی به شرطی می‌مانم که مشکلاتی که گفتم حل شود و اگر نشود بعید است بمانم.

• ظاهرا مسئولان سازمان لیگ گفته‌اند که ورزشگاه شما 28ایراد اساسی دارد.

بله، ایرادها زیاد است و مسئولان باید خیلی زود دست به‌کار شوند؛ درغیراین‌صورت کار سخت می‌شود.

• اگر مشکل این استادیوم حل نشود، چادرملو در کدام شهر بازی‌های خانگی‌اش را برگزار می‌کند؟‌

واقعا جواب این سؤال را نمی‌دانم. این یک چالش بزرگ است و مسئولان باید به فکر باشند.

• برای فصل بعد از تیم‌های دیگر پیشنهاد دارید؟

2، 3پیشنهاد به دستم رسیده است؛ ولی من با چادرملو قرارداد دارم و همه‌چیز را به باشگاه سپرده‌ام.

• رویای بزرگ شما در مربیگری چیست؟

من دوست دارم با همین بازیکنان چادرملو چند پله پیشرفت کنم و به موفقیت‌های بزرگ‌تر برسم. هدف مهم دیگری که دارم، لژیونرشدن است تا بیرون از ایران مربیگری کنم.

• منظورتان کشورهای عربی است؟

دوست دارم در اروپا مربیگری کنم.

• فکر نمی‌کنید رسیدن به این هدف غیرممکن است؟

وقتی در راه‌آهن بودم، آقای کربکندی سرمربی این تیم بود. او در مورد هدفم در فوتبال پرسید و من هم گفتم دوست دارم مربی شوم و باید به این هدف برسم. حالا هم دوست دارم پله‌پله جلو بروم و یک روز در اروپا مربیگری کنم.

• بحث فساد سوژه داغ این روزهای فوتبال ایران است. شما وجود فساد در لیگ دسته‌اول را حس کرده‌اید؟

اگر چیزهایی که می‌گویند ثابت شود باید با متخلفان برخورد سنگینی کنند. ما فصل گذشته در صدر جدول قرار داشتیم؛ ولی در 4هفته اتفاقاتی رخ داد که صدر را از دست دادیم و بابت داوری‌ها ضربه خوردیم. برخی مسائل واقعا برایمان عجیب بود.

نظر شما