شناسهٔ خبر: 67234457 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

اولین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم

قالیباف: حقوق کارمندان، کارگران و بازنشستگان باید با تورم پیش برود/باید کارهایی که دولت رئیسی شروع کرده را ادامه دهیم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: رئیس جمهوری باید به سفره مردم و رشد اقتصادی از طریق پروژه‌های کلانی که که این کار را کند، در نظر داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدباقر قالیباف نامزد انتخابات ریاست جمهوری در نخستین مناظره از ۵ مناظره این دور از انتخابات، به سوالهایی پیرامون سرمایه گذاری و رشد اقتصادی پاسخ داد.

هر نامزد در سه بازه زمانی ۸ دقیقه به مدت ۲۴ دقیقه می‌تواند به سوالات پاسخ دهد و سرانجام در یک فرصت ۶ دقیقه‌ای به جمع بندی اظهارات خود و حتی پاسخ به انتقادات یا دفاعیاتش خواهد پرداخت.

محمدباقر قالیباف دومین کاندیدایی بود که به سوال پاسخ داد. او بر صندلی شماره دو تکیه زده است.

هر نامزد باید به این سوال ها جواب دهد

دانش‌جعفری: آیا دولت شما آنچه در برنامه هفتم پیش بینی شده را قبول دارد؟

غضنفری: هر سال در دولت شما چقدر سرمایه گذاری می شود، از کجا؟ و نقش بخش خصوصی چیست؟

مظاهری: برای تامین رشد هشت درصد سرمایه گذاری همیشه امکان خوبی بوده است؛ برنامه شما برای جلب سرمایه گذاری خارجی و هدایت آن و البته درچارچوب قانون مصوب مجلس و مجمع تشخیص چیست؟

فولادگر: چه برنامه ای دارید که بحث سند راهبردی توسعه صنعتی در کشور تهیه، تدوین و ابلاغ شود؟

حمید پورمحمدی: برای بهبود فضای کسب و کار و ارتقای جایگاه کشور در فضای کسب و کار چه میکنید؟

مروی: برای تامین نهاده‌ها باید ثبت سفارش شود؛ تقاضا برای ارز وارداتی زیاد است و اینها باید ۶-۷ ماه در نوبت بمانند؛ صادرکننده هم برایش نمی صرفد و انگار به او ۳۰-۴۰ درصد مالیات می بندیم. برنامه شما برای بحث پیمان سپاری ارزی چیست؟

نجفی عرب: برنامه مشخصی درباره ثبات بخشی به اقتصاد کلان کشور که فعالان اقتصادی بتوانند در وادی این ثبات که ایجاد می‌شود، برنامه مشخصی داشته باشند چیست؟ امروز واقعا در این زمینه دچار مشکلیم. صبح بلند می شویم می بینیم تورم و نرخ ارز و ... تغییر کرده است.

اهم اظهارات قالیباف در ادامه می آید:

*انتخابات یک فرصت بزرگی است در اختیار شما مردم ایران است که بتوانید برای آینده خودتان و فرزندانتان تصیم بگیرید. رئیس‌جمهوری بار سنگینی دارد که باید به دوش بکشید و انتخاب شما در این مقطع مهم است.

*مهمترین وظیفه رئیس‌جمهوری توجه و تحول در حوزه اقتصاد است

*دولت باید برای خانواده‌های محروم، کارگران، کارمندان و همه، بخصوص مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی، به گونه‌ای عمل کند که ضامن حل مشکلات اقتصادی باشد.

*بازنشستگان لشکری و کشوری و ایثارگران دچار مشکلاتی هستند.

*در دهه ۹۰ شرایط سختی را گذراندیم؛ رشد اقتصادی متوسط سالانه یک درصد و نقدینگی ۲۶ درصد بود.

*ما علاوه بر این، دوره کرونا را گذراندیم. پدران و مادران و زنان ایرانی، هم تربیت و آموزش بچه‌ها را حفظ کردند، و هم کمک خرج خانواده بودند. الان وقتی است که باید جبران شود؛ در برنامه هفتم که تنها سندی است که همه باید آن را اجرا کنیم.

*رئیس جمهوری باید به سفره مردم و رشد اقتصادی از طریق پروژه‌های کلانی که که این کار را کند، در نظر داشته باشد.

*باید کارهایی که دولت رئیسی شروع کرده را ادامه دهیم. نقاط قوت را تقویت کنیم و نقاط ضعف را برطرف کنیم.

*در دولت خدمت و پیشرفت با مشارکت کارمندان، کارگران و زحمت کشان، بازنشستگان و قشر محروم و سرمایه گذاران  اقتصاد قوی را دنبال کرده که دولت بتواند حقوق عزیزان را متناسب با تورم پیش ببرد و قدرت خرید متناسب با رشد اقتصادی را حفظ کند.

۲۹۲۹

نظر شما