شناسهٔ خبر: 67233984 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

بهبود تردد سبز در خیابان های اتحادیه اروپا + عکس

صاحب‌خبر -

اتحادیه اروپا در راستای بهبود تردد سبز در جاده ها و خیابان های خود به تصویب سیاست های حذف کربن دی اکسید خودروهای سنگین و افزایش تعداد نقاط شارژ خودروهای الکترونیکی پرداخته است.

بهبود تردد سبز در خیابان های اتحادیه اروپا + عکس
تین نیوز

اتحادیه اروپا در راستای بهبود تردد سبز در جاده ها و خیابان های خود به تصویب سیاست های حذف کربن دی اکسید خودروهای سنگین و افزایش تعداد نقاط شارژ خودروهای الکترونیکی پرداخته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، بروکسل در بهترین موقعیت برای برداشتن گام های اساسی به منظور تضمین کاهش صددرصدی انتشار کربن دی اکسید تا سال ۲۰۳۵ قرار دارد. این به معنای پایان تولید گازوئیل و موتورهای بنزینی آن تنها طی یک دهه است، با این حال گروه های خودروسازی اروپایی سیاست حذف کربن اتحادیه اروپا را بلندپروازانه ترین سیاست جهان توصیف و اعلام کرده اند که دسترسی به آن تنها با راه اندازی سریع چندین هزار نقطه شارژ برقی عمومی مناسب برای کامیون ها و خودروهای الکترونیکی تا سال ۲۰۳۰ امکان پذیر است.

تردد سبز 1

چالش های اروپا با خودروهای برقی

خودروهای الکترونیکی در حال حاضر درصد پایینی از ثبت نام های جدید خودرو را در اتحادیه اروپا پوشش می دهد و هنوز بحث هایی در مورد آن ها وجود دارد. علاوه بر این کشورهای فقیرتر اتحادیه اروپا توانایی بالایی برای سازگاری با گذار به وسایل نقلیه الکترونیکی و سایر اشکال جایگزین حمل ونقل سبز ندارند و این واقعیت روند گذار آن ها را دشوارتر کرده است.

تردد سبز 2

بروکسل به منظور رفع این مشکل یک صندوق اجتماعی اقدامات اقلیمی برای کمک به خانوارهای کم درآمد در فرآیند تحول سبز ایجاد کرده و اتحادیه اروپا در حال کار روی حل موضوع زیرساخت شارژ خودروهای الکترونیکی است.

افزایش نقاط شارژ خودروهای الکترونیکی در اروپا

زیرساخت های شارژ وسایل نقلیه الکتریکی نقشی حیاتی در برقی سازی صنعت خودروسازی اروپا خواهد داشت. خودروهای الکتریکی بیشتر به معنای فشار بیشتر بر این زیرساخت ها است.

طبق گزارش انجمن خودروسازان اروپا تعداد نقاط شارژ عمومی در سراسر اتحادیه در پایان سال ۲۰۲۳ برابر با ۶۳۲ هزار و ۴۲۳ بود، حال آن که تعداد وسایل نقلیه باتری دار الکتریکی این بلوک که تا پیش از سال ۲۰۱۷ حدود سه میلیون بود، بین سال های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۳ بیش از ۱۸ برابر افزایش داشت.

تردد سبز 3

با تداوم این رشد پیش بینی می شود اروپا تا سال ۲۰۳۰ به ۸.۸ میلیون نقطه شارژ نیاز داشته باشد که برای دستیابی به این هدف هر سال باید ۱.۲ میلیون شارژر نصب شود. این هدف ۱۰ برابر نرخ رشد فعلی است.

حذف کربن دی اکسید خودروهای سنگین

در حال حاضر تولید یک چهارم از کل آلایندگی حمل و نقل جاده ای اروپا ناشی از تردد خودروهای سنگین است. اکثر کامیون های موجود در جاده های اروپا با گازوئیل کار می کنند و مسئول انتشار گازهای گلخانه ای آلاینده ای هستند که با افزایش سرطان ریه و بیماری های تنفسی همراه است.

تردد سبز 4

اتحادیه اروپا به تولیدکنندگان خودروهای سنگین اعلام کرد که انتشار کربن دی اکسید تولیدی ناوگان خود را تا سال ۲۰۳۰ تا ۴۵ درصد و تا سال ۲۰۳۵ تا ۶۵ درصد کاهش دهند. ۹۰ درصد از اتوبوس های شهری نیز باید تا سال ۲۰۳۰ و همه آن ها تا سال ۲۰۳۵ آلایندگی صفر داشته باشند.

تردد سبز 5

این قانون مورد مخالفت آلمان و قانون گذاران میانه اتحادیه اروپا است که خواستار فروش کامیون های موتور احتراقی با سوخت های خنثی پس از سال ۲۰۴۰ هستند، با این حال سیاست حذف کربن دی اکسید کامیون های اتحادیه اروپا مورد تأیید کشورها و پارلمان اتحادیه قرار دارد، بنابراین می تواند به قانون تبدیل شود. برای جلب حمایت آلمان نیز مقدمه ای به این قانون اضافه شده است که طبق آن کمیسیون اروپا قوانینی را در آینده برای شمارش کامیون هایی در نظر خواهد گرفت که با سوخت خنثی کار می کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

نظر شما