شناسهٔ خبر: 67233754 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دیده شدن یک قلاده خرس قهوه‌ای در تالش

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست تالش از مشاهده یک قلاده خرس قهوه‌ای در نزدیکی مناطق مسکونی ییلاقات در تالش خبر داد.

صاحب‌خبر -

دیده شدن یک قلاده خرس قهوه‌ای

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ، محمد رضا سلامی از مشاهده یک قلاده خرس قهوه‌ای در ییلاقات شهرستان تالش خبر داد و گفت: یکی از اهالی و علاقمندان محیط‌زیست در مناطق کوهستانی و ییلاقی تالش موفق به ثبت تصاویری از یک قلاده خرس قهوه‌ای با استفاده از دوربین تلفن همراه خود شد.
وی گفت: همزمان با دریافت این گزارش ، گروهی از کارشناسان و محیط بانان شهرستان برای ارزیابی موضوع و متواری کردن خرس به منطقه اعزام شدند.
سلامی با تاکید بر ضرورت مداخله نکردن مردم در زندگی حیوانات و حضور نداشتن در زیستگاه آنها، از مردم منطقه خواست نسبت به مدیریت اصولی پسماند روستایی خود اقدام و از هرگونه ریخت پاش ضایعات دامی در مناطق نزدیک به زیستگاه‌های حیات وحش که موجب جذب حیوانات وحشی مانند خرس‌ها به سکونتگاه‌های انسانی می‌شود جدا خودداری کنند.

وی افزود: شهروندان همچنین از نزدیکی به حیوانات وحشی و ثبت عکس و فیلم از آنها هم دوری کنند چرا که این اقدامات مورد تحریک حیوان و باعث ایجاد مشکلات و افزایش احتمال حمله ور شدن حیوان برای دفاع از توله‌ها و دفع خطر از خود می‌شود.
 وی گفت: مردم در صورت مواجهه شدن با حیات وحش در روستا و اطراف آن، بدون آسیب زدن به حیوان و یا حمله و رفتار غیرحرفه‌ای با آنها، مراتب را به نزدیک‌ترین پاسگاه محیط‌بانی و یا اداره محیط زیست و یا شمار تلفن ۱۵۴۰ اطلاع دهند تا محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست، مراتب را با رعایت اصول فنی و ایمنی لازم مدیریت کنند.

<div id="video-display-embed-code_11225855"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4262086/11225855?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما