شناسهٔ خبر: 67232691 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سنتکام از حمله موفقیت‌آمیز یمنی‌ها در دریای سرخ خبر داد/ پیام‌های استفاده انصارالله از شهپاد

صاحب‌خبر -
سنتکام از حمله موفقیت‌آمیز یمنی‌ها در دریای سرخ خبر داد/ پیام‌های استفاده انصارالله از شهپاد
خبرگزاری آریا - سنتکام تأیید کرد نیروهای انصارالله یمن در حمله به یک کشتی از شهپاد (شناور هدایت‌پذیر از راه دور) استفاده کرده‌اند. این حمله نشان‌دهنده تقویت قدرت و کارآیی این گروه در نبرد دریای سرخ است.

فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا در منطقه( سنتکام) اعلام کرد که نیروهای یمنی در حمله به یک کشتی یونانی از شهپاد (شناور هدایت‌پذیر از راه دور) استفاده کرده‌اند. بر اساس گزارش "وال استریت ژورنال"، تحلیلگران گفته‌اند این اولین حمله موفقیت‌آمیز یمنی‌ها با شهپاد به کشتی‌ها در دریای سرخ بوده است.
گفته شده در اثر این حمله موتورخانه کشتی دچار آب گرفتگی شده است.
به نوشته وال استریت ژورنال، استفاده انصارالله از این شهپادها نشان‌دهنده این است که این گروه در تلاش برای دفع تلاش‌های آمریکا برای خنثی کردن موشک‌ها و پهپادهایش است.
سنتکام مدعی شده است که تا کنون چندین وسیله انفجاری دریایی و یک پهپاد پرتاب‌شده توسط نیروهای انصارالله و همچنین شهپادهای مورد استفاده برای هدف قرار دادن کشتی‌ها را منهدم کرده است.
شرکت امنیتی بریتانیایی "امبری" در یادداشتی به مشتریانش گفته است: "از دست دادن بالقوه دو کشتی در عرض چند روز نشان‌دهنده بالارفتن کارایی حوثی‌ها( انصارالله) است". به گفته این شرکت، این اولین بار است که انصارالله از یک شهپاد به جای پهپاد و موشک به طور موفقیت‌آمیزی استفاده کرده‌اند.
سنتکام همچنین اعلام کرد، کارکنان کشتی اوکراینی "وِربنا" که حامل چوب مالزیایی بوده است، بعد از ظهر پس از آنکه نتوانستند آتش ناشی از شلیک موشک‌های یمنی‌ها را پس از دو روز خاموش کنند، مجبور به ترک این کشتی شدند.
ارتش یمن اعلام کرده است تا زمان توقف جنگ غزه و لغو محاصره این باریکه، به عملیات دریایی خود علیه کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی و نیز کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی ادامه می‌دهد.

نظر شما