شناسهٔ خبر: 67232236 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

یورو ۲۰۲۴| فوتبال دوباره درس زندگی داد؛

مرز باریک میان ایست‌قلبی و گلزنی برای ستاره دانمارک

کریستین اریکسن با گلزنی برای تیم ملی فوتبال دانمارک مقابل اسلوونی، پس از ۱۱۰۰ روز از ایست‌قلبی‌اش مقابل فنلاند در یورو متولد شد و به همگان درس زندگی داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، روز گذشته _یک‌شنبه بیست‌وهفتم خرداد_ در دقیقه هفدهم بازی تیم‌های ملی فوتبال دانمارک و اسلوونی در گروه C رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ اتفاق ویژه‌ای افتاد و آن‌هم گلزنی کریستین اریکسن ستاره نام‌دار و باشخصیت تیم ملی فوتبال دانمارک بود. بازیکنی که دو سال قبل در همین بازی‌ها دچار حمله و ایست‌قلبی شد و شوک بزرگی به یورو ۲۰۲۰ در همان روزهای ابتدایی وارد کرد.

فوتبال دوباره درس زندگی داد / مرز باریک میان ایست‌قلبی و گلزنی برای ستاره دانمارک

اریکسن حالا ۱۱۰۰ روز پس از حمله‌قلبی در بازی‌های یورو ۲۰۲۰ و در دیدار مقابل فنلاند با گلزنی در برابر تیم ملی فوتبال اسلوونی، اولین بازی‌اش در یورو ۲۰۲۴ را جشن گرفت. ایست قبلی اریکسن چیزی نمانده بود یورو ۲۰۲۰ را داغدار و این رقابت را برای همیشه تیم ملی فوتبال دانمارک با یک ضایعه بزرگ همراه کند. با این حال دانمارک، یاران اریکسن و همچنین وایکینگ‌های شجاع دورش را گرفتند. او را تا رساندن به تیم پزشکی اسکورت و بدرقه کردند. همه تیم دانمارک اریکسن شد و قلب جام ملت‌های اروپا برای قلب از تپش ایستاده ستاره تیم ملی دانمارک می‌زد.

آن‌روز ترسناک ختم به‌خیر شد، روزها گذشت، اینترمیلان به‌خاطر قلب مجروح، کریستین اریکسن را از تیم خودش جواب کرد، وی در لیگ برتر انگلیس مشغول به بازی شد و پس از ۱۱۰۰ روز دوباره جام ملت‌های فوتبال اروپا که سه‌سال هم برای آن منتظر ماند، دوباره دانمارک و دوباره کریستین اریکسن از گور برخاستند، اریسکن آماده پاسخگو به محبت هم‌تیمی‌هایش در بهترین فرم ممکن بود و با انگیزه کسی که دوباره به زندگی بازگشته به میدان رفت و هرچه خاطره تلخ از ۱۱۰۰ روز پیش وجود داشت را با گشودن دروازه و خوشحالی بعد از گلش، با چهره شادابش که چهره برگزیده روز سوم یورو بود، پاک کرد.

فوتبال دوباره درس زندگی داد / مرز باریک میان ایست‌قلبی و گلزنی برای ستاره دانمارک

کدام چهره می‌توانست در روز سوم رقابت‌های جام ملت‌های اروپا از خنده‌ها و شادی اریکسن پس از گلزنی جذاب‌تر، خاص‌تر و چهره ویژه روز باشد؟ در حالی که هلند و انگلیس همه توجه‌ها را به مسابقات جلب کرده بودند، در اشتوتگارت، بازی دانمارک و اسلوونی با گلزنی یک‌نفر خیلی زود به صدر خبرها رفت.

کریستین اریکسن هافبک باتجربه تیم ملی فوتبال دانمارک در مسابقه افتتاحیه یورو ۲۰۲۱ مقابل فنلاند دچار حمله قلبی شد و هزاران تماشاگر داخل ورزشگاه و میلیون‌ها بیننده تلویزیونی را نگران کرد اما با گلزنی دوباره با پیراهن تیم ملی فوتبال کشورش، زندگی را لذت‌بخش‌تر از همیشه کرد تا بازگشتی با شکوه به یورو داشته باشد. اما یاران این بازیکن نتوانستند گل او را حفظ کنند. این بازی در مرحله گروهی و از گروه سوم مسابقات در نهایت یک بر یک مساوی شد تا دو تیم امتیازها را تقسیم کنند.

فوتبال دوباره درس زندگی داد / مرز باریک میان ایست‌قلبی و گلزنی برای ستاره دانمارک

در نهایت با قاطعیت می‌توان مدعی شد چهره روز سوم یورو ۲۰۲۴ چهره قبراق ستاره تیم ملی دانمارک و قهرمان از مرگ بیدار شده آن‌ها بود. اریکسن با همان قلب مجروحی که اینتر را مجبور به خداحافظی با او می‌کرد به میدان آمد، درخشید، چهره شد و سهم خودش و شاید حتی سهم تیمش را از این دوره از بازی‌ها گرفت. شاید برای همین دانمارکی‌ها پس از به‌ثمر رسیدن گل برتری تحت فشار قرار گرفتند. آن‌ها راه دیگری برای رفتن نداشتند. به‌هرچه می‌خواستند در سایه لبخند ستاره تیم‌شان رسیده بودند و چیزی برای به دست آوردن باقی نمانده بود.

گلزنی و تولد دوباره اریکسن در یورو ۲۰۲۴ همه‌چیز زندگی دانمارکی‌ها نام گرفت. همه‌چیز دانمارکی‌ها چهره ویژه روز سوم رقابت‌های جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۴ بود. کریستین اریکسن بهترین بازیکن زمین هم شد و پس از دریافت جایزه بهترین بازیکن بازی گفت: این بار در یورو، داستان من بسیار متفاوت از دوره قبلی خواهد بود. خوشبختانه بازی‌های زیادی از آن زمان انجام داده‌ام. برای حضور در این دیدار احساس اطمینان می‌کردم و خوشحال بودم که می‌توانم بازی کنم. بازی کردن در یورو همیشه خاص است. پس از گلزنی بسیار خوشحال بودم، این را در ذهن داشتم که هرگز در یورو گلزنی نکرده‌ام. اما چیزی به‌جز فوتبال در ذهنم نبود. خوشحال بودم که با گلم به تیم کمک می‌کنم.

فوتبال دوباره درس زندگی داد / مرز باریک میان ایست‌قلبی و گلزنی برای ستاره دانمارک

کریستن اریکسن سه‌سال قبل پس از یک پرتاب‌اوت ساده در جریان بازی در برابر فنلاند دچار حمله قلبی شد و روی زمین افتاد و دیروز پس از یک پرتاب‌اوت ساده دیگر توانست گل تیمش را به ثمر برساند. این چهل‌ودومین گل اریکسن برای تیم ملی فوتبال دانمارک بود. شاید بتوان گفت که این ستاره دانمارک به‌نوعی به جوان‌ترین گلزن تاریخ جام ملت‌های اروپا تبدیل شده است، به فاصله سه سال و چهار روز پس از آن اتفاق تلخ ایست‌قلبی و تولدی دوباره که نصیب او شد. البته که این آماری نمادین است. اریکسن البته حالا با ۳۲ سال و ۱۲۳ روز مسن‌ترین گلزن دانمارک در تاریخ یورو به حساب می‌آید.

نظر شما