شناسهٔ خبر: 67231776 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

درآمدزایی از اسپاتیفای (آموزش نحوه کسب درآمد)

موفقیت در عرصه موسیقی یک شبه اتفاق نمی‌افتد! امروزه کسی در این حوزه موفق‌تر است که بدون مشهور شدن بتواند از موسیقی خود، کسب درآمد کند. پلتفرم Spotify این امکان را به همه کاربران خود می‌دهد تا بتوانند با روش‌های مختلف پول درآورند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ موفقیت در عرصه موسیقی یک شبه اتفاق نمی‌افتد! امروزه کسی در این حوزه موفق‌تر است که بدون مشهور شدن بتواند از موسیقی خود، کسب درآمد کند. پلتفرم Spotify این امکان را به همه کاربران خود می‌دهد تا بتوانند با روش‌های مختلف پول درآورند. درآمدزایی از اسپاتیفای کار سختی نیست و تمرکز این پلتفرم تنها روی نوع پلی لیست، تعداد دنبال کننده و تعداد استریم است. اگر نحوه کسب درآمد از اسپاتیفای برای شما جذاب بوده و به این حوزه علاقه‌مند هستید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

آیا درآمدزایی از اسپاتیفای ممکن است؟

یکی از پلتفرم‌های محبوب موسیقی که امروز حدود 200 میلیون کاربر را به خود جذب کرده، اسپاتیفای است. Spotify علاوه بر اینکه یک پلتفرم بسیار قوی برای پخش موسیقی بوده، با ارائه سرویس‌‌های متنوع موجب کسب درآمد می‌شود. این خبر خوب بدین معنا است که درآمدزایی از اسپاتیفای هم به جمع روش‌های گوناگون درآمدزایی افزوده شد. حال سوالی که برای همه ما پیش می‌آید این است که چگونه از اسپاتیفای کسب درامد کنیم؟

درآمدزایی از اسپاتیفای

در این پلتفرم از روش‌های مختلف می‌توانید درآمد کسب کنید. به طور مثال اگر شما هنرمند تازه‌کاری هستید، با پخش موزیک خود در Spotify، هزینه‌ای را دریافت می‌کنید. همچنین از طریق فروش اطلاعات، اشتراک گذاری موزیک در اینستاگرام، همکاری با هنرمندان و… از اسپاتیفای کسب درآمد کنید. در ادامه هر کدام از روش‌های درآمدزایی را توضیح خواهیم داد.

 

انواع روش‌های کسب درآمد از اسپاتیفای

حال که تا حدودی با پلتفرم Spotify و نحوه عملکرد آن آشنا شدیم، لازم است تا روش‌های مختلف کسب درآمد با اسپاتیفای را بشناسیم. برای این‌کار ابتدا شرایط خود را در نظر گرفته و در نهایت یکی از روش‌های کسب درآمد را انتخاب کنید. آموزش کسب درآمد از اسپاتیفای خیلی سخت نیست و در ادامه برخی از آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

آموزش کسب درآمد از اسپاتیفای با اشتراک گذاری در اینستاگرام

یکی از روش‌های درآمدزایی از اسپاتیفای، تبلیغ موزیک در اپلیکیشن اینستاگرام است. Spotify این امکان را به همه افراد می‌دهد تا موزیک‌ها را در پست یا استوری اکانت اینستاگرام خود پخش کنند. برای این‌کار در قسمت منوی اشتراک گذاری، استوری اینستاگرام و فایل صوتی مورد نظر را انتخاب کنید.

درآمدزایی از اسپاتیفای با ساخت پلی لیست

یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد از برنامه Spotify، ساخت پلی لیست است. با ساخت پلی لیست از آهنگ‌های مورد علاقه‌تان و اشتراک آن، به راحتی درآمدزایی از اسپاتیفای داشته باشید. میزان درآمدی که در این روش کسب می‌کنید تا حدودی به دنبال‌کننده‌های شما بستگی دارد. البته عوامل دیگری همچون میزان محبوبیت موزیک‌ و نوع قرارداد با Spotify هم در میزان درآمد تاثیر می‌گذارند.

درآمدزایی از اسپاتیفای با ساخت پلی لیست

کسب درآمد از اسپاتیفای با استریم کردن

شما به عنوان یک آرتیست می‌توانید آهنگ خود را در پلتفرم Spotify پخش و در مقابل هزینه‌‌ای را دریافت کنید. در این روش شما به یک کمپانی پخش موزیک مورد تایید Spotify نیاز دارید. پس از بستن قرارداد با کمپانی موزیک، این کمپانی می‌تواند به نمایندگی از شما موزیکتان را در این پلتفرم پخش کند و بخشی از درآمد را به شما دهد.

درآمدزایی از اسپاتیفای با فروش اطلاعات

جالب‌ترین روش درآمدزایی از اسپاتیفای از طریق فروش اطلاعات و دیتا است. تنها کافی است که گزینه Fan Insight را فعال کنید. این گزینه اطلاعات شخصی همچون سن، موقعیت جغرافیایی، جنسیت، نوع موسیقی مورد علاقه و سلیقه موسیقی شما را دریافت می‌کند. این اطلاعات شخصی به کمپانی‌های موسیقی و آرتیست‌ها فروخته می‌شود. کمپانی‌های موسیقی از این اطلاعات استفاده می‌کنند تا با سلیقه مخاطبین خود بیشتر آشنا شوند و در سطح عمیق‌تری با آن‌ها ارتباط بگیرند.

پول درآوردن از اسپاتیفای از طریق همکاری با هنرمندان

یکی دیگر از شیوه‌های درآمدزایی از برنامه Spotify، همکاری با هنرمندان و آرتیست‌ها است. در این روش تنها باید مهارت و حرفه خود را به طرفداران هنرمندان نشان دهید تا به پروفایل شما جذب شوند. به طور مثال می‌توانید بهترین آهنگ‌های خود را برای آن‌ها بفرستید و از آن‌ها تقاضای همکاری کنید.

شرایط پول درآوردن از اسپاتیفای

درآمدزایی از اسپاتیفای مانند هر پلتفرم دیگری دارای شرایط و ضوابط خاصی است. دانستن این شرایط به شما کمک می‌کند تا درآمدزایی خود را افزایش دهید. مهم‌ترین شرایط پول درآوردن از اسپاتیفای این است که تعداد زیادی دنبال کننده و فالوور داشته باشید. هرچه که تعداد دنبال کننده‌ها بیش‌تر باشند، کسب درآمد از اسپاتیفای هم افزایش پیدا می‌کند.

برای افزایش تعداد دنبال کننده‌های خود، به تولید محتوا و موزیکی مطابق با سلیقه آن‌ها بپردازید. از دیگر شرایط درآمدزایی از برنامه Spotify، بهینه سازی پلی لیست است. پلی لیست خود را در دیگر شبکه‌های اجتماعی به ویژه اینستاگرام و یوتیوب تبلیغ کنید تا دنبال کننده‌های شما بیش‌تر شوند.

 

نکات افزایش میزان درآمدزایی از اسپاتیفای

برای افزایش میزان درآمدزایی از اسپاتیفای باید یک پلی لیست بسیار جذاب و خلاقانه‌ای بسازید. بهتر است برای ساخت یک پلی لیست جذاب به نکات زیر توجه داشته باشید تا بتوانید آن را بهینه کنید.

نکات افزایش میزان در Spotify

نام مناسب برای پلی لیست

یک پلی لیست خلاقانه باید یک نام خلاقانه هم داشته باشد. نام‌هایی را انتخاب کنید تا مخاطب متوجه هدف شما شود. نام‌هایی که می‌توانند مناسب پلی لیست باشند، شامل مواردی همچون آهنگ شاد، آهنگ جدید، آهنگ مخصوص ماشین و … هستند.

به روز رسانی پلی لیست

اگر می‌خواهید تا درآمدزایی از اسپاتیفای را افزایش دهید، لازم است که پلی لیست خود را دائما به‌روزرسانی کنید. از طرفی هم گاهی لازم است که برخی موزیک‌هایی را که برای مخاطب جذابیت ندارند، از پلی لیست خود حذف کنید.

محدود کردن تعداد موزیک‌ها

با افزودن پلی لیست‌های متنوع، می‌توانید تعداد آهنگ‌ها را محدود کنید. پلی لیست‌های متنوعی که هر کدام 30 تا 40 آهنگ داشته، جذابیت بیش‌تری نسبت به یک پلی لیست با 100 آهنگ دارند.

تمام مواردی که در مطلب بالا نام بردیم، تنها در نسخه پرمیوم اسپاتیفای قابل اجرا بوده و به عبارت دیگر کسب درآمد از اسپاتیفای تنها با نسخه پریمیوم امکان پذیر است. البته با توجه به تحریم‌هایی که در کشور ما وجود دارد، کاربران ایرانی به طور مستقیم قادر به خرید نسخه پولی پلتفرم Spotify نیستند. بلکه می‌توانند با مراجعه به سایت‌های معتبر برای خرید اکانت اسپاتیفای پرمیوم اقدام کنند.

سخن آخر

یکی از راه‌هایی که به راحتی می‌توان از آن کسب درآمد کرد، پلتفرم Spotify است. در مقاله بالا در خصوص روش‌های مختلف کسب درآمد از اسپاتیفای صحبت کردیم. با داشتن پلی لیست خلاقانه و پر مخاطب، تبلیغ موزیک در اینستاگرام، فروش اطلاعات شخصی، همکاری با هنرمندان و … می‌توانید از این پلتفرم درآمدزایی داشته باشید. باید توجه داشته باشید که برای درآمدزایی از اسپاتیفای باید به نسخه پرمیوم این پلتفرم دسترسی پیدا کنید.

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما