شناسهٔ خبر: 67231721 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فاش شدن همکاری تسلیحاتی هفتاد شرکت استرالیایی با رژیم صهیونیستی

همکاری تسلیحاتی هفتاد شرکت استرالیایی با رژیم اسرائیل بر اساس انتشار سندی از سوی لاکهید مارتین، شرکت سازنده تسلیحات نظامی آمریکا فاش شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از کوالالامپور؛ همکاری تسلیحاتی هفتاد شرکت استرالیایی با رژیم صهیونیستی براساس انتشار سندی از سوی لاکهید مارتین، شرکت سازنده تسلیحات نظامی آمریکا فاش شد.
براساس این سند که ساعتی پس از انتشار روی وبگاه شرکت آمریکایی لاکهید مارتین حذف شد؛ بسیاری از شرکت‌های استرالیایی در زنجیره تامین قطعات بمب افکن اف ۳۵ مورد استفاده رژیم صهیونیستی در بمباران مرگبار نوار غزه همکاری دارند.
موضوعی که موج خشم و انتقاد‌ها را علیه دولت استرالیا برانگیخت به طوری که منتقدان ارسال قطعات و تسلیحات در حمایت از رژیم صهیونیستی را به عنوان نقض آشکار حقوق بشر در تضاد با قوانین بین المللی و بشردوستانه اعلام کردند.
نماینده حزب سبز‌های استرالیا در پارلمان این کشور وزارت دفاع را در قبال پایبند نبودن دولت کانبرا به مسئولیت‌های بین المللی مقصر اعلام کرد و این بدنامی را به عنوان خلاء اخلاقی برای دولت این کشور مهم ندانست.
وزیر امور خارجه استرالیا سخنان نماینده سبز‌ها را در صحن علنی مجلس رد کرد و وزیر دفاع نیز ادعا کرد قطعات ارسالی دارای فناوری دوگانه بوده است و نظامی نیست.
این در حالی است که براساس سند فاش شده شرکت آمریکایی لاکهید مارتین از همکاری تسلیحاتی هفتاد شرکت استرالیایی با تل آویوو پرده براشته شد.
رژیم صهیونیستی درحالیکه به اتهام ارتکاب جنایات جنگی و نسل کشی در دادگاه‌های بین المللی محکوم شده است؛ احزاب، دانشگاهیان و گروه‌های بشردوستانه استرالیایی قطع همکاری سریع استرالیا را با رژیم صهیونیستی خواستار شدند.

<div id="video-display-embed-code_11225312"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4261988/11225312?width=700&height=300"></script></div>

۱) میشل فاهی - کارشناس و پژوهشگر صنایع تسلیحاتی در استرالیا
۲) دیوید شوبتریج - نماینده حزب سبز‌ها در مجلس استرالیا
۳) لارنسل هیل - استاد حقوق دانشگاه بریستول

نظر شما