شناسهٔ خبر: 67231607 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آزادی ‌زندانی محکوم به قصاص در هرمزگان پس از ۱۳ سال

بندرعباس - ایرنا - رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: همزمان با عید سعید قربان زندانی محکوم به قصاص در این استان پس از ۱۳ سال آزاد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری هرمزگان، مجتبی قهرمانی روز دوشنبه در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: این محکوم به جرم قتل عمد پس از ۱۳ سال حبس منتظر اجرای حکم قصاص بود که در نتیجه تلاش سرپرست و قضات اجرای احکام دادسرای مرکز استان هرمزگان و اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس، در پی برگزاری نشست های متعدد صلح و سازش، با رضایت اولیای دم با استناد به عفو و رأفت اسلامی، حیاتی دوباره بخشیدند.

وی همچنین گذشت و ایثار اولیای دم در این پرونده را اقدامی درخور تحسین و موجب خشنودی خداوند متعال و در تبعیت از سیره نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه معصوم (ع) برشمرد و از تلاش مسئولان قضایی و اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس برای ایجاد مصالحه، قدردانی کرد.

رییس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به تاکید و نگاه ویژه رئیس قوه قضاییه در خصوص لزوم گسترش فرهنگ صلح و سازش در پرونده‌های قضایی به مناسبت های مختلف از عموم مردم خواست تا در کنار دستگاه قضایی و شوراهای حل اختلاف به منظور ترویج و توسعه این فرهنگ اسلامی در سطح جامعه همکاری و تعامل داشته باشند.

وی همچنین تصریح کرد: در راستای اجرای برنامه های راهبردی دادگستری استان هرمزگان در سال ۱۴۰۳، اجرای شیوه نامه نحوه مشارکت مردم برای پیگیری صلح در پرونده‌های قضایی پیگیری می شود و بر این اساس، کارگروه‌های استانی و شهرستانی پیگیری صلح و سازش در این پرونده‌ها فعالیت خود را به صورت تخصصی و گسترده ادامه خواهند داد.

نظر شما