شناسهٔ خبر: 67231329 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استاندار مرکزی:

استان مرکزی به قطب صنایع انرژی تجدیدپذیر تبدیل می‌شود

استاندار مرکزی گفت: در آینده نزدیک این استان به قطب صنایع انرژی تجدیدپذیر تبدیل خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه صبح امروز _دوشنبه، بیست‌وهشتم خرداد_ در آئین افتتاح به‌روزترین و بزرگترین خط تولید پنل خورشیدی کشور در خمین با ظرفیت ۱۸۰۰ مگاوات در سال و افتتاح همزمان ۱۲ نیروگاه تجدید پذیر با ظرفیت ۷۰ مگاوات در هفت استان کشور، اظهار کرد: هم اینک این نهضت با حمایت‌های وزارت نیرو و شرکت ساتبا هموار شده و در آینده پرشتاب‌تر خواهد شد.

وی با بیان اینکه سال‌هاست که جنگ بین نفت و گاز با خورشید و باد آغاز شده است، افزود: در این راستا استان مرکزی با کمک مؤثر بخش خصوصی در سمت درست این ماجرا ایستاده است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: در آینده نزدیک این استان به قطب صنایع انرژی تجدیدپذیر تبدیل خواهد شد.

مخلص‌الائمه ادامه داد: دولت سیزدهم در گام نخست در بحث نیروگاه‌های تجدید پذیر ۱۰ هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر هدف‌گذاری و توانسته‌ایم قرارداد هزار و ۶۰۰ مگاوات آن را امضا کنیم.

وی گفت: سرمایه‌گذار این شرکت در شهرستان محلات بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور با ۱۰۰ مگاوات توان تولید در حال ساخت دارند که بخشی از تولید آن وارد مدار شده است.

استاندار مرکزی با اشاره به ضرورت اتصال بخش خصوصی و دولتی به این زنجیره خاطرنشان کرد: در استان مرکزی ۲۰ دستگاه اداری به نیروگاه‌های تجدیدپذیر مجهز شده یا مراحل پایانی اتصال را سپری می‌کنند.

مخلص‌الائمه ادامه داد: در این جلسه نیروگاه‌های خورشیدی تمامی واحدهای مرتبط با وزارت نیرو به شکل رسمی وارد مدار می‌شود.

وی اظهار کرد: استانداری مرکزی مجهز به پنل‌های خورشیدی شده و امروز به شکل رسمی به این شبکه ملحق می‌شود.

استاندار مرکزی با بیان اینکه ظرفیت دستگاه‌های اداری استان در حال حاضر حدود یک مگاوات است، افزود: هزار و ۶۰۰ مگاوات برقی که وارد مدار خواهد شد، تقریباً به اندازه مصرف استان خواهد بود.

مخلص‌الائمه ادامه داد: شانزده درصد از ۱۰ هزار مگاوات برنامه‌ریزی شده در استان مرکزی خواهد بود.

وی با بیان اینکه دولت به انتخاب مردم مسیر حرکت کشور را تغییر داد، خاطرنشان کرد: مردم در تشییع پیکر شهدای خدمت نشان دادند که انتخاب آن‌ها در سال ۱۴۰۰ درست بوده است.

استاندار مرکزی اضافه کرد: مردم در سال ۱۴۰۰ بین اعتماد به دشمن و بی‌اعتمادی به دشمن، رکود و توقف ده‌ها هزار پروژه عمرانی و اقتصادی در کشور و کار شبانه‌روزی و بدون وقفه، بی‌محلی به مردم و تجمل و تشریفات دولتی و حضور بی‌واسطه بین مردم را انتخاب کردند.

مخلص‌الائمه گفت: امید می‌رود مردم ولایتمدار ایران اسلامی در هشتم تیرماه با حضور پرشور و حماسی خود مسیر درستی برای پیشرفت کشور انتخاب کنند.

نظر شما