شناسهٔ خبر: 67231048 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه مطرح کرد

وضعیت انتقال آب سد آزادی به دشت حر زیر ذره‌بین دادگستری کرمانشاه

دومین جلسه شورای حفاظت از اراضی و حفظ حقوق بیت‌المال با موضوع «بررسی آخرین وضعیت طرح انتقال آب سد آزادی به دشت حر ثلاث باباجانی استان کرمانشاه» با حضور رئیس کل دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، مسئولین مرتبط و نهادهای متولی در دادگستری کرمانشاه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، دومین جلسه شورای حفاظت از اراضی و حفظ حقوق بیت‌المال با موضوع «بررسی آخرین وضعیت طرح انتقال آب سد آزادی به دشت حر ثلاث باباجانی استان کرمانشاه» امروز _دوشنبه، بیست‌وهشتم خرداد_ با حضور شهرام کرمی رئیس کل دادگستری، حمیدرضا کریمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، مسئولین مرتبط و نهادهای متولی در دادگستری کرمانشاه برگزار شد.

شهرام کرمی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در ابتدا ضمن تبریک اعیاد پیش رو با اشاره به اینکه سد آزادی یکی از پروژه‌های بسیار مهم عمرانی و توسعه‌آفرین ملی است، اظهار کرد: رفع مشکلات خط انتقال آب از سد آزادی به دشت حُر از مطالبات جدی مردم منطقه و به‌ویژه مقام معظم رهبری است به طوری که تأکید داشتند آب این سد باید به آخرین نفری که در پایین دست آن هست نیز برسد، لذا همه باید تلاش کنیم که به فرمایش ایشان جامه عمل بپوشانیم.

وی با اشاره به وضعیت اسفناک و نابسامان سد آزادی افزود: در بررسی اجمالی از روندی که باعث توقف و کندی اجرای طرح انتقال آب به دشت حر و روستاهای پایین دست و ایجاد این وضعیت نابسامان شده، می‌شود برداشت کرد که یک خیانت ملی و جنایتی بزرگ رخ داده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با تأکید بر اینکه هرکسی را در هر مقامی پاسخگو خواهیم کرد، تصریح کرد: با قاطعیت اعلام و اتمام حجت می‌کنم هر شخص، مسئول یا نهادی که در ایجاد و استمرار این ماجرا دخیل باشد به جرم ترک فعل و جرایم احتمالی دیگر تحت تعقیب قضائی قرار خواهد گرفت و تا تعیین تکلیف وضعیت موجود و جبران اشتباه، بازداشت خواهد بود.

وی ضمن هشدار جدی یادآور شد: لازم است رسیدگی به این پرونده با کارشناسی دقیق تمام جوانب، بدون نوبت و با قید فوریت از نظر وقوع جرایم احتمالی از جمله ترک فعل یا رانت خواری و… انجام شود.

کرمی خاطرنشان کرد: دستگاه قضائی هرگز از این خیانت و جنایت بزرگ ملی نخواهد گذشت و هر آنچه که در توان داشته باشد برای رفع این مشکل به کار خواهد بست.

به گزارش ایمنا، در ادامه نشست، پیمانکار و کارفرمای طرح، نهادهای متولی و کارشناسان مربوطه در خصوص آخرین وضعیت طرح انتقال آب سد آزادی به دشت حر، اقدامات صورت گرفته و ارائه راهکارهای مناسب جهت برون رفت از این وضعیت تبادل نظر کردند و ابراز امیدواری شد که این طرح با کمک دستگاه قضائی و نهادهای مسئول به‌زودی به نتیجه مطلوب برسد.

سد آزادی در فاصله ۷۰ کیلومتری کرمانشاه و ۹۰ کیلومتری شهرستان ثلاث باباجانی، بر روی رودخانه زمکان ساخته شده و برای احداث آن ۷۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است؛ حجم مخزن این سد ۷۰ و نیم میلیون متر مکعب است و تأثیر بسزایی در گسترش فعالیت‌های اقتصادی در حوزه کشاورزی ایجاد خواهد کرد.

نظر شما