شناسهٔ خبر: 67229903 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

خودروی زرهی ببر، افتخار صنعت آمریکا که در جنین و غزه له شد

خودروی زرهی رژیم صهیونیستی که به تایگر آمریکایی مشهور است، توسط نیرو‌های مقاومت نابود شد.

صاحب‌خبر -

در سحرگاه روز عرفه، ارتش صهیونیستی از واقعه سختی خبر داد که ارتش اشغالگر در شهر رفح در معرض آن قرار گرفته بود.

براساس گزارش قدس الاخباریه، ارتش اشغالگر پس از منفجر شدن یک خودروی زرهی M ۱۱۳ در غزه در سال ۲۰۰۴ که منجر به کشته شدن ۶ سرباز در نزدیکی محور فیلادلفیا شد، به دنبال در اختیار داشتن یک خودروی زرهی قدرتمند بود.

پس از آن ارتش اشغالگر برای توسعه یک خودروی نظامی قوی‌تر، مستحکم‌تر و پیشرفته‌تر هشدار داد که می‌توانست بر جاده‌های ناهموار و صخره‌ای غلبه کند.

خودروی زرهی تایگر با یک موتور ۹۰۰ اسب بخاری و وزن ۱۰ تنی، دارای ساختاری متشکل از ۳ ورقه فولادی، سیستم عایق حرارتی، خدمه دوربین مدار بسته و ۵ خروجی اضطراری است و اسلحه‌ها، چیزی بود که صهیونیست‌ها از آمریکا تحویل گرفتند.

ارتش اشغالگر خودروی زرهی تایگر را برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ وارد خدمت کرد و به عظمت مکانیسم جدید خود می‌بالید، اما این افسانه به تازگی در کمین گردان جنین در محله جبریات، جایی که خودروی زرهی منفجر شد و همه خدمه آن به هلاکت رسیدند، نابود شد.

 با آغاز تهاجم زمینی رژیم صهیونیستی به نوار غزه در اواخر اکتبر، گردان‌های القسام خودروی زرهی تایگر را با موشک هدایت شونده کورنت هدف قرار دادند.

امروز پس از گذشت ماه‌ها از نبرد طوفان الاقصی، گردان‌های القسام بار دیگر توانستند «ببر» را شکار کنند و تمام خدمه آن را در شهر رفح به هلاکت برسانند و به روند درهم شکستن اسطوره آمریکایی - اسرائیلی ادامه دهند.

مترجم: مینا عظیمی

نظر شما