شناسهٔ خبر: 67229140 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

صندوق سرمایه گذاری روسیه بیش از 300 حمله رسانه‌ای به واکسن اسپوتنیک را ثبت کرده است

صاحب‌خبر -

شفقنا- صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه اعلام کرد که بیش از 300 حمله رسانه‌ای به واکسن روسی اسپوتنیک ویروس کرونا در طول همه‌گیری ثبت کرده است.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه آرتی عربی نوشت: «این صندوق مستقل روسیه خواستار ایجاد مکانیسم هایی برای مقابله با حملات رسانه‌ای کشورهای غیردوست شد».

در 14 ژوئن، رویترز برای اولین بار تأیید کرد که پنتاگون حملات رسانه‌ای را در طول همه‌گیری ویروس کرونا علیه واکسن‌های روسیه و چین انجام داده است و مطالبی را درباره کمپین مخفی وزارت دفاع ایالات متحده برای بی‌اعتبار کردن واکسیناسیون در برخی کشورها منتشر کرده است.

به گفته این آژانس، کارشناسان پنتاگون از طریق صدها حساب کاربری جعلی در شبکه‌های اجتماعی، اطلاعات نادرستی در مورد واکسن‌های غیر آمریکایی منتشر کردند تا آنها را بدنام کنند و به تولیدکنندگان آنها توهین کنند.

رئیس صندوق روسیه، «کریل دیمیتریف»، گفت: برای اولین بار، یک خبرگزاری برجسته در جهان شواهدی از مداخله پرسنل نظامی آمریکایی در عملیات‌های مربوط به نجات جان انسان‌ها در سراسر جهان در طول مبارزه با ویروس کرونا ارائه می‌کند. نمایندگان خود مقامات آمریکایی اطلاعات منتشر شده توسط رویترز را در تحقیقات خود در مورد حمله هماهنگ علیه واکسن‌های غیرآمریکایی تایید کردند و گفتند که در مجموع، ما بیش از 300 حمله رسانه‌ای به دسته روسی واکسن‌های اسپوتنیک را ثبت کرده‌ایم.

دیمیتریف تاکید کرد که صندوق روسیه با سازماندهی بیش از 50 مطالعه علمی خارجی و نشریه اختصاص داده شده به واکسن روسی برای تایید اثربخشی بالای آن، فعالانه با اطلاعات گمراه کننده مقابله کرد.

دمیتریف به لزوم ایجاد مکانیسم‌های قابل اعتماد برای مقابله با حملات رسانه‌ای کشورهای غیردوست از جمله در بخش مراقبت‌های بهداشتی تأکید کرد.

این  خبر را در وبگاه آرتی عربی ببینید

 

نظر شما